Gå til innhold

5" i dashen på renault 19, og fortsatt beholde orginalgrillen?

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Sitter og måler og sjekker i dashen på min renault 19, der det orginalt står 4".

Hadde vært kjekt å fått plass til en 5" der, men fra mitt snevre ståsted ser det umulig ut i forhold til å ha orginalgrillen der?

Noen som har noen tips?

hva med å lage noe fæste på baksiden av dashbordet å montere høytaleren fra undersiden?

men hvor djupt er hållet der høytaleren skal nedi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har samme dash som meg kan eg kanskje dele litt av min erfaring...

Jeg er nå på par nr.2 av høytalere i dashen siden jeg tok ut de orginale 4" nokia papphøytalerene som stod der.

Hvis du skal ha 5" så må du nok modde litt uansett. De første jeg satt inn var noen JVC 4" og da passet orginalgrillene greit med litt makt og bending, var ett hjørne som ikke ville sitte helt nedi. Var en glipe på 1cm sånn cirka.

Men de orginalgrillene dreper lyden bigtime! prøv å blåse gjennom de små hullene..... DE ER TETT!

jeg prøvde først å stikke hull i alle med en nål og cirka 2 uker seinere når jeg var ferdig fant jeg ut at de stjal masse av lyden uansett..

Nå etter jeg satt in noen 4" fra RF i Power serien så byffer de for mye uansett til at jeg kan bruke grillene. Men passer meg fin for jeg vet hvor mye de stjeler av lyden uansett..

Du skal være obs på at høyre og venstre "høytalerbrønn" ikke er helt 100% identiske heller..

Slik ser det ut hos meg ihvertfall uten orginalgrillene. De kommer nok ikke på igjen, er foresten kult å se på at høytaleren slår når jeg spiller.

DSC01188.jpg

DSC01198.jpg

Kan hende du kommer godt ut av det med å heller bruke rundt 1000-lappen på noen 4" istednfor noen 5" som krever masse jobb. Er fakstisk ganske mye 4" på markedet..

Lykke til uansett, og husk ta bilder, jeg har jo cirka samme bil så følger spent med på hva du får til å funke...

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke utseendet av de uten grillen, men har tenkt på en finer løsning trekt i skai og med høytaler ovenfor og orginalgrillen.

Har hatt 3 4" par i fronten tidligere, men de er solgt ødelagt og div.

Muligens det blir kick løsning, men får se. :) har det ikke travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider