Gå til innhold

SELGES: Volvo 740, Høystbydene over vrakpant

Ranger emnet

jas

Anbefalte innlegg

Ikke eu godkjent Volvo 740 uten skilter selges høystbydene over vrakpant...

Skal hente bilen etterpå så det eneste jeg vet om den er at det er endel rust på den, det er en automatkasse som er littegranna defekt (girer ikke ned av seg selv, så du må gire ned manuelt), det er hvite blinklys foran og det er ekstralys på den...

Mer info og bilder kommer senere..

RING hvis du er intressert.

98803622

hilsen Joakim Skalstad

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MER INFO:

Bilen er importer fra sverige i 1993, da den ble importert satt det en 2.8 liter i den og den var kollisjonsskadet... bilen ble rettet opp og byttet motor til B230 A...

Bilen har også diff.brems.. skal finne ut hva den heter, men den var orginal på 2.8...

Så da er følgende er verdt å nevne...

-R sport setetrekk (kun rygg foran og litt skadet på pasasjer siden (kan selges separat...)

-Hvite blinkers foran (kan selges separat)

-helrøde baklys

-Diffbrems (kan noen si meg hva en sånn er verdt? på PM!)

-km stand er 300 000++ (ikke motor, da den var splitter ny da den ble handlet inn...)

-Bilen er en 85 modell, men er førstegangs reg. i Norge i 1993...

Når det gjelder rust så er det endel i overflaten på karros. og en bærebru som må byttes.. jeg har bare 4 dekk på 2 stål og 2 turbo felger... men selger skulle skaffe meg 4 sommerdekk og vil gjerne ha igjen turbo felgene...

Speil på pasasjerside knust av fyllik med flygende stol!

Fant aldri ut hvem det var, men hadde jeg oppdaga det skulle jeg testa 740 vs. fyllik i kollisjons test! :deng

Innvendig er bilen strøken vis du ser bortifra ett hull i pasasjersetet og nevnte rift i R sport setetrekk.. det har blitt røyka i bilen, men det har altid stått ett vindu oppe... Speedonål hender det att kutter, men den funker mesteparten av tiden, tanknål er deffekt...

Automaten er god å kjøre med og virker som om det skulle vært manuell (vel, nesten da). Du venner deg lett til at du må starte i gir 1, deretter 2 og så D..

Motsatt rekkefølge ved bremsing... (kan gi kurs på det hvis du trenger :D )

Håndbrekket er utroolig bra, låser beggehjul har jeg funnet ut.

Lysene foran er 100% perfekte, må bare justere høyde på ekstralysene.. kjøpt nye parklys...

Men bak er det værre... kun blinklys, ett kjørelys og ett ryggelys som funker + det ekstra bremselyset i bakruta.. men jeg skal på biltema i morra og

skal bytte alle de 7-8 defekte pærene og fikse det slik att det blir 3 kjørelys + brems på den :D

Sitter refleksplate på bilen... (har fått ett bud på 200,- på plata)

Eksosen lekker litt, men det høres "nesten" ikke... har detti ned noenganger bak, men har hengt den opp med patentband nå..

Har nå 7 intresserte bare her i området og budene flyr... Høyeste bud er nå 2000,- men det er uten setetrekk, blinkers og bakaksel...

Hvis det skal følge med så må man nok littegranna høyere...

For de som lurer så står bilen i Åmot som ligger i Modum Komune (BUSKERUD)

Står ikke skilter på bilen, men prøvekjøring kan alltids ordnes da purken i Modum er blinde på begge øra.. (har kjørt litt med den :D)

Bilder kommer i dag, på dagen :)

Da var alt ved bilen nevnt...

Så da vil jeg starte med takketalen :D

Igår hadde jeg en artig opplevelse med Utrykkningspolitiet da jeg gikk tom for bensin i Hokksund... kom en UP bil kjørende og jeg spurte om hjelp.. fikk sitta på i UP bil til Esso på lærberg og fylt bensin i en kanne... Spurte ikke om bilen engang :D TAKK TIL DEG :D

95' Opel Omega 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh... ja det stemmer...

Var og skulle vise fram bilen til en kar som kunne vært intressert...

Så på vei hjem fra den plassen skjedde følgende:

-Jeg ser svingen kommer mot meg og det neste jeg husker er att jeg lå i grøfta.. rygga opp igjen og kjørte hjem...

Er fortsatt endel brukbare deler da..

-Diffbrems

-R-sport trekk på ryggene foran

-litt tøft ratt (kommer bilde)

-ekstralys

-ett hvitt blinklys :D

Kom med forespørsel om dere trenger noe... bilen må bort innen fredag...

95' Opel Omega 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva rattet heter, men her ser du ett bilde av det...

hpim06361ws.jpg

Her er bilde av setetrekkene...

hpim06375vx.jpg

og omtrent slik ser bilen ut utvendig.. alle dører har nå blitt bulket inn ig panser og tak er litt værre + endel riper... ungdommen idag klarer ikke å la en bil stå ifred...

volvo74050vx.jpg

volvo74067ch.jpg

95' Opel Omega 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende er solgt:

-Motor

-Girkasse

-Refleksplate

Følgende ligger det bud inne til vurdering på:

-Bak aksel (1500,-)

-Ratt (300,- + orginalt 740 ratt)

-Ekstralys (mulig jeg beholder de)

-Setetrekk (mulig jeg beholder de også)

Siste frist for å kjøpe noe fra bilen sier jeg blir søndag... etter det går alt som er igjen på huggeren...

95' Opel Omega 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider