Gå til innhold

Pioneer DEH-P70BT Problem!

Ranger emnet

Xander

Anbefalte innlegg

Først av alt, anlegget er som følger:

Headunit: Pioneer DEH-P70BT

Høyttalere: Diverse. 4" komp + 6x9

Forsterker: Boss C1000

Sub: 2x Cerwin Vega 12" Vmax

Kabler: 25mm2 strømkabel

2x 5m Tech+link RCA/Phono kabler

25cm 25mm2 Jordkabel

diverse 4mm2 kabler

vel... Problemet mitt er som følger:

Jeg kjøpte spilleren min 12. April, og denne har sitti i bilen uten noen som helst problemer av noe slag i 2 måneder.

En dag skrudde jeg av motoren, stakk inn på bensinstasjonen, kom ut igjen, starta motoren.

Da begynte spilleren og lage et hvine og pipehelvete de fleste ville vært foruten! Masse dunkelyder osv! Og da snakker jeg at det var virkelig høyt volum på disse problemlydene! Har hatt vondt i hue i 2 timer nå siden sist det skjedde..

Men, det som er da, er at jeg leverte spilleren inn til Pioneerservice.no etter å ha snakket med dem. De mente før og etter reparasjon at det var en jordingsfeil...

Vel, fikk spilleren igjen, satte i gang med å ta ut alle kabler og legge de ned igjen på nytt, samt korte inn + feste jordkabelen på nytt. Fant frem selvborrende skrue og har montert jording godt ned i karroseriet + med nedpussa lakk.

Videre er + og minus til selve spilleren trekt direkte i fra batteri og inn, for å sikre best mulig kontakt her.

Har også sjekket at batteriet har god jording til karosseriet.

RCA er sjekket for bruddfeil.

Vel, monterte spilleren igjen etter dette... Prøvde den uten å starte motoren, og det gikk tilsynelatende bra, helt til jeg startet motoren... Den var akkurat det det hele startet igjen! Dynamostøy/hvining og skurring i høyttalerene..

Når spilleren var til reparasjon byttet de 2 stk "IC Protectorer". Og hevdet den var testet "ok"... De tester det vel heller ikke i et bilmiljø? De tester det vel bare i labben på 12V? For den fungerer på ren 12V uten at motoren er i gang! Da spiller det så det kicker!

... Helt til det plutselig begynner og pipe til øra nesten detter av meg! (og kamerater som absolutt ikke skjønner en dritt av hva som foregår, på tross av at jeg har advart dem på forhånd... :)

Så over til det virkelige spørsmålene:

Er det noen her som har noen tips? Noe jeg kan si til pioneerservice?

Noen som kjenner igjen "feilene"?

Jeg skal legge opp bilder i løpet av morgendagen/lørdagen av jording osv, om det kan være interessant for ekspertene her og se på?

Takk for hjelpen!

Mvh.

Alexander

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bump*

Trenger virkelig hjelp.. :)

Etter hvordan tingene er koblet opp, så nekter jeg og tro at saken ikke kan være noe annet enn en garantisak? Noen som vil lufte noen paragrafer eller noe for meg som kan hjelpe?

Takk igjen!

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Fikk spilleren "reparert" på garantien, men kan ikke akuratt si at det ble noe bedre.. er fortsatt like ille.

Og, nå er en annen forsterker koblet opp, andre rca-kabler koblet opp + alt av jording og strømkabler er gått over/lagt opp på nytt..

Begynner og miste tålmodigheten min her, snart så jeg bare kjøper meg en ny spiller.

Det som er så rart er at spilleren fungerte uten noen som helst problem i 2mnd før dette skjedde...

Også, gutta på pioneer support hadde ikke noen flere tips til meg når det gjelder anlegget og kontrollere det / måle diverse ting..

Har også prøvd og koble til igjennom høynivå inngangen på forsterkeren.. det gjør jo bare lyden rar og jævlig + dynamostøyen er der fortsatt... Noen tips?

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Lenke til kommentar
Del på andre sider