Gå til innhold

Fått tilbud på Getrag M51 kasse

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det der er nok en 262CR kasse... hentet fra BMW i mine øne! Om den identisk med M51 kassa er jeg litt i tvil om! Men uansett.... Med 3:15 utveksling får du en artig bil.... tettsteget og fin den kassa der.... Tåler mye også!!!! 400Hk ikke noe problem..... Slike kasser ferdig tillpasset volvon går nok ikke noe under 5-6K... desuten begynner de å bli nesten umulig å få tak på!

 

Det nevnes 260 kasse her også! Dem er ikke så lett å få i 240n... (men det går self) da disse har fast hus... men tåler masse hjuling de også! Men hvær obs på at det finnes flere typer 260 kasse... tror det er hele tre variasjoner av dem! Den seneste versjonen Nyere en 89mod tror jeg det er som er noe å samle på! Gamlere har litt problemer med skiftesystemet! Til 3-400Hk er ikke 260 kassa noe problem å bruke, er å få kjøpt billig, og det er mange av dem! Men som sagt... litt mere arbeid med tillpassinga, må sveise om clutch huset!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det der er nok en 262CR kasse... hentet fra BMW i mine øne! Om den identisk med M51 kassa er jeg litt i tvil om! Men uansett.... Med 3:15 utveksling får du en artig bil.... tettsteget og fin den kassa der.... Tåler mye også!!!! 400Hk ikke noe problem..... Slike kasser ferdig tillpasset volvon går nok ikke noe under 5-6K... desuten begynner de å bli nesten umulig å få tak på!

 

Det nevnes 260 kasse her også! Dem er ikke så lett å få i 240n... (men det går self) da disse har fast hus... men tåler masse hjuling de også! Men hvær obs på at det finnes flere typer 260 kasse... tror det er hele tre variasjoner av dem! Den seneste versjonen Nyere en 89mod tror jeg det er som er noe å samle på! Gamlere har litt problemer med skiftesystemet! Til 3-400Hk er ikke 260 kassa noe problem å bruke, er å få kjøpt billig, og det er mange av dem! Men som sagt... litt mere arbeid med tillpassinga, må sveise om clutch huset!

 

Jeg mener det er en volvo m51 kasse,det ser en på blandt annet medbringeren og inngående aksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ei 262CR kasse cr (close ratio) da M51 ble brukt i grA og hadde helt kløsjhus men, kassa tåler en støyt den sitter bla i eldre bmw M3. har samma kassa i deler selv som skal inn i 242 turbo prosjekt når motoren blir ferdig... men ikke bytt den i bilen da det blir litt overkill syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ei 262CR kasse cr (close ratio) da M51 ble brukt i grA og hadde helt kløsjhus men, kassa tåler en støyt den sitter bla i eldre bmw M3. har samma kassa i deler selv som skal inn i 242 turbo prosjekt når motoren blir ferdig... men ikke bytt den i bilen da det blir litt overkill syntes jeg.

 

kremt,volvo m51 satt jo i volvo 264 i 75-76 med b27e motor da men........................

 

Jeg var med å lempet ut ei getrag kasse ifra en 264 en gang,volvo m50 og m51 kassene har samme dimensjon på opplagringa baki veiva som på m45/46 osv.altså en trenger ikke noen hylse eller å bytte ut lagret.

 

getrag 262/265 ifra opel senator/monza har også samme dim på denne som volvos bokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, kassen KOMMER fra en 264. Så enkelt er det!! Og det er ein M51 kasse, M51 kassa og 262 kassa er samme kassa! Det sier han som selger greiene. Den kommer fra en 264, case closed.

Nok om det!

 

Holder kassen til 400hk og nok NM som ben_are sier, så er ikke valget så vanskelig for meg.

 

Og til dere som ikke får inn i huet at det er snakk om BYTTING og ikke kjøping, jeg har ikke penger til å kjøpe noen som helst 265 kasse om den er aldri så pen. Jeg vet at 265 kassen er den "beste". Hadde absolutt ville hatt ein 265 kasse så hadde jeg driti i dette tilbudet.

 

Skal ikke akuratt ha 1000000hk i denne bruksbilen, skal bare slippe å skifte kasse. Da jeg er avhengig av bilen.

 

Gr.A kassa er ei M51 kasse med rettskorne drev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår