Nikdev Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Skal muligens kjøpe 360 da jeg vil ha meg en morsom, holdbar og billig vinterbil.. Og på lørdag skal jeg kanskje se på en gl(102 hk), noe spesiellt jeg må se etter? Hvor ruster disse bilene? Den bilen som er aktuell for meg har gått lite (Rundt 70` skal visst være dokumentert..) Har også noen ats stern (7x13") i kikkerten, tenkte de hadde passa på volvoen om den ikke blir seende som ett høyhus med 13"?(Blir lavprofil dekk) (Tenkte jeg skulle senke uansett, klosser bak, 40mm senkefjærer foran) Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Den har 13 tom orginalt da:P Noen har også 14 tom orginalt. Så da trenger du ikke noe lavprofil der nei.... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Den har 13 tom orginalt da:P Noen har også 14 tom orginalt. Så da trenger du ikke noe lavprofil der nei.... Hehe, Kan få noen herlige Ats Stern (nye) til en rimelig penge, sånn ser de ut: Og med 175\50-13" dekk blir hjula små.. Det jeg lurer på om de blir for små, sånn at bilen blir seende ut som ett høyhus selv med senkuhhmmwhat? Men har ikke handla bil og ikke handla hjul ennå.. Noen tips til hva jeg burde se etter når jeg skal se på bilen? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 :D Ja, pass på at økonomimåleren i dashbordet fungerer, den kan ha en tendens til å henge. Bortsett fra det er dette visstnok solide biler. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 :D Ja, pass på at økonomimåleren i dashbordet fungerer, den kan ha en tendens til å henge. Bortsett fra det er dette visstnok solide biler. og du vet kanskje at det ikke er alle som har sånn måler? Se etter rust i gulv! Og kjenn på bilen, om den "nykker" når du slipper gassen brått, kan det være slitt drivlinje. Kan være så enkelt som slitte drivknuter.. Se også om motoren lekker unødvendig mye olje..! Ellers er det vel ikkenoe mer å se på.. Peil olja før du kjører hjem, det glemte jeg.. :S Det gikk heldigvis bra.. Så er det bare å tute å kjøre! :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 :D Ja, pass på at økonomimåleren i dashbordet fungerer, den kan ha en tendens til å henge. Bortsett fra det er dette visstnok solide biler. hehe men liker ikke å slædde i harde kanter, eller hva? Blir vel skikklig sperre til vintern forresten, jeg regner med at du tvinger meg til det...:peace: Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 og du vet kanskje at det ikke er alle som har sånn måler? Hehe, og du må ta litt ironi.... Ha|||on har hatt mye gøy i en rullemalt blå fare(360) og med sperre var den tydeligvis fin å kjøre, var det gl du hadde? (102hk) eller var det en "sprekere" variant? Takk for de andre tipsene Gulbrandsen, det er det jeg er ute etter, vanlige\dyre feil på 360..(Håper ikke det er noe spesielt med rust eller olje forbruk da bilen har gått relativt lite..) Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 hehe, skjønner.. Er litt vanskelig og ta sånne kompis-kommentarer iblandt her.. :P Men! Sjekk over bærearmene. Det bakerste festet, at det ikke har rustet opp.. Er en som har hatt problem med det.. og der datt hele forstillingen ned, og hjulet lente seg til innerskjermen.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 hehe men liker ikke å slædde i harde kanter, eller hva? Blir vel skikklig sperre til vintern forresten, jeg regner med at du tvinger meg til det...:peace: Hehe, tvinger deg ikke til noen ting, min hadde ikke sperre, og på vinteren tror jeg det kan virke mot sin hensikt å ha sperre. Desto strammere preload det er på sperra, desto lettere har det for å gå rett fram, så en 100% "3-veis" tror jeg ikke er noen vits. Det er jo bare å prøve seg fram, da. Og harde kanter - det har vi ikke sett! :D Vet ikke om min førstebil var en GL eller om den hadde 102 hk, det var ihvertfall en B200K-motor (alle 360 har kanskje B200, men noen har vel injection?). Etter hva jeg har skjønt er visst ikke de Renault-produserte 1.4 og 1.7-literne (340?) noe særlig. Min hadde en del trykk i veivhuset (slitte ringer, anyone?), så jeg hadde en catch-tank til oljedampen. Jeg mener å huske den måtte tømmes et par ganger i uka, hehe. Har forresten et chromecover til håndbrekket og en frontlykt liggende, si fra når du trenger! :D Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Skal være rundt 102hk i B200K motoren ja. De volvo motorene som sitter i 360 er ihvertfall B19A, B200K og B200F. Tror B200F'en har litt mer hester og den bruker sikkert en del mindre bensin enn de andre så en 360 med den motoren ville jeg ha prøvd å få tak i. Gulle god vinterbil. Rimelig ræv fremkommelighet, men er finfin å sladde og hærje med. Synes også 360'en var mye bedre å kjøre på glatta enn 240. - Jekk opp bilen bak og kjenn på drivknutene om det er slakk der, var det på min gamle. Var ikke noe stor problem annet enn at det klonka litt baki der når jeg dumpa clutchen for å få rævva ut, hehe. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Min hadde en del trykk i veivhuset (slitte ringer, anyone?), så jeg hadde en catch-tank til oljedampen. Jeg mener å huske den måtte tømmes et par ganger i uka, hehe. Hadde du ikke sperre? Hmm husker feil jeg da, 02`en som hadde det ja... Men kom ikke olja opp fra peilepinnen? Er jo akkurat samme problemet jeg har men 924`en..... Men kanskje jeg venter litt med å kjøpe 360, da det er dukket opp ett vrak av en 924 men med overhalt motor, så om noen spør hva jeg skal i ferien, så blir kanskje svaret "Jeg bytter motor"babyhmm? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 tnrfd : Du glemte jo B200E! Det er i bunn og grunn samme motor som B200F, bare den er levert uten katalysator orginalt. De som har B200E heter forøvrig også GLT, og har stivere understell enn GLi, som jeg har. Det er med B200F.. Går også forøvrig på ca0.7 på langkjøring. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 tnrfd : Du glemte jo B200E! Det er i bunn og grunn samme motor som B200F, bare den er levert uten katalysator orginalt. De som har B200E heter forøvrig også GLT, og har stivere understell enn GLi, som jeg har. Det er med B200F.. Går også forøvrig på ca0.7 på langkjøring. 200E har vel mekanisk innsprøytning....? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 nei, er samme motor som F'en bare uten katalysator.. Iallfall som jeg har fått med meg :bok Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Stikker bort og ser på Gl`en imorra, men desverre så er ats`ene solgt:shake Får se hva jeg gjør, er bilen superstrøken så tar jeg den, hvis ikke så får jeg finne meg en med b200f... Spirit har vel det og? :thanks Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.