turbothomas Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by Robert Litt gøy med en turbo på størrelse av en halv T3 som kan gi 350 hester da.... :) Hvor har du hørt det? -at en T3 er dobbelt så stor som T28? Siter Thomas 07 Commander 3,0 CRD 7 seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Er det her en bil du har "kjøpt", eller altså avtalt kjøp med selger eller er det bare på planleggingsstadiet ?Og sist men ikke minst, hvor mye i avgifter ? Vel, jeg har mailet med eieren ei stund nå, og han blir å holde av bilen til meg. Så jeg venter bare på fri fra jobb, så drar jeg og henter den. Hvis han selger den til noen andre, kommer jeg til å ha et kjempeproblem, siden disse bilene er såpass sjeldne. Bilen koster 18.000 Danske Kroner, og aviftene kommer på cirka det samme. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by turbothomas Hvor har du hørt det? -at en T3 er dobbelt så stor som T28? Jeg vil mene at en T3 er bare litt større enn en T28? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by Essex Da tok du nok feil...... De har raskere spool-up, men kortere levetid. Har og hørt om noe problemer med vibrasjoner, uten at jeg kan utdype dette mer. Dette må jeg sjekke opp. Hva skal man med en turbo som trenger overhaling etter (tar et tall ut fra lufta nå) kanskje bare 10.000 kilometer? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by Essex Da tok du nok feil...... De har raskere spool-up, men kortere levetid. Har og hørt om noe problemer med vibrasjoner, uten at jeg kan utdype dette mer. det er det nok ikke enighet om.. klipp herfra The ball bearing option was developed to improve the reliability of high output turbos. When high boost is used, there are great stresses on the center housing bearings to keep everything in place. The ball bearing option is a great way to handle these added stresses and improve reliability. klipp herfra Two common updates to this proven design are becoming more affordable and widespread; ball bearing center sections and water cooling in addition to oil. The ball bearing center is both more durable and more efficient at transmitting power to the compressor wheel, making it better for performance and longetivity. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 AHA! Da er det jo som jeg tenkte! :) *feire* Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by tekNetium Bauer: Speedway = motorsykler som ligger med konstant breisladd rundt i tull på en bane? :) Hvor får man forresten kjøpt methanol? Og takk for saklig svar :) Det er helt riktig! Når det gjelder hvor du får kjøpt, så vet jeg ikke.. Det er bestefattern som styrer med innkjøpet... Vi bare bruker :D Jeg snakket med beste-fattern nå, og han sa følgende: Metanol kjøp er strengt.. Man må ha egen lisens osv osv.. Men det skulle visst være en bensin stasjon i Sarpsborg, som solgte.. Men dette er jo bare i små mengder.. Vi får tak i gjennom Klubben, somk er NMK Oslo. Der betaler vi 10 kroner litern, men dette er veldig billig. Han la også til at hvis du driver med bil/rally osv, så kan du kontakte NAF (!!!) for å høre hos dem.. JEg tror de skal ha noe.. Si fra hvis du lurer på noe!!! Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Kulelager turboer har lenger levetid ved normal bruk, men på høye ladetrykk (1,5bar+) blir det for stor belastning på kulene i lageret og dermed så ryker lageret.... så det kommer veldig ann på bruken med andre ord... En T3 er normalt mye større enn en T28, men det finnes jo så utallige mange utgaver av T3. Og at en T28 holder til 350 hk????? da skal det i tilfelle være en ekstremt god designet motor den skal sitte på! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 w00t! Annen hver post sier jo noe totalt forskjellig fra den første! Vel, den eneste måten å komme til enighet på er vel å teste dette selv. Hver person man spør har visst en egen oppfatning, men takk, likevel... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Det eneste negative jeg har hørt om kulelager turboer er, bortsett fra pris, at de er mye mer ømfintlige når det gjelder kast i akslingen- litt kast i en vanlig opplagra turbo går ettersom akselen ligger å flyter i en oljefilm, men i en kulelagra aksel med litt kast blir det lagerhavari.... Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2003 Hva med FLYBENSIN? Er ikke denne 118-oktan? Har en tremenning som er flymekaniker, så tilgangen burde det ikke være noe i veien med? :) Hvis man da har en 5-liters tank der framme, og ei høytrykkspumpe, og ei dyse, så kan man jo kanskje si farvel til methanol/vann-planene og bruke flybensin for å kunne lade 1,5 bar på 9,4:1 i komp? :) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Jeg bare skaper litt ny blest rundt threaden min :) I teorien, ved å kjøre på bensin med høyere oktantall, så kan man skru opp turbotrykket mere, uten å få den pokkers tenningsbanken, ikke sant? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet Juli 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Flybensin er enten Jet A1 som stort sett er ren parafin eller 100LL som brukes på stempelmotorer... Dvs 100oktan Low Lead Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juli 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 jeg betalte 11250 for en Garrett T28BB hos KRB. men,er ikke sikkert det er så dumt å høre med ERN heller (Extreme Racing Norway). Tror han har ganske hyggelige priser. mail: azmodan@linux.online.no tlf.: 94 30 30 27 :) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Originally posted by Phantom Flybensin er enten Jet A1 som stort sett er ren parafin eller 100LL som brukes på stempelmotorer... Dvs 100oktan Low Lead Jasså, det var kanskje ingen topp-idé å kjøre på flybensin da, siden det var snakk om enten ren parafin eller bly-bensin da. Som kjent legger det seg et bly-belegg på blandt annet Lambda-sonden når man kjører med blyholdig bensin. Kanskje like bra å bruke Blyfri98 med oktanbooster i ekstratanken da? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg