Gå til innhold

Shelby GT500 på Gjøvik :D :D

Ranger emnet


ThAMaZTeR

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jej..enda en ødelagt shelby da.orginalt er best..

 

 

Dummeste jeg har hørt... Tenk om denne har fått nytt liv og er blitt bygd opp igjen etter et havari... Er vel bedre å bygge oppigjen en slik bil enn å vrake den, er det ikke ?

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo det at man ikke vraker shelbyer lengre. Det finnes ikke nok shelbyer å vrake. De fleste er enten restaurert, pågående restaurering eller blitt ombygd slik som eleanor. Jeg syntes ikke bilen er stygg og se på, for guds skyld!

Men jeg er enig med kapissj. Man bør ikke røre org shelbyer. Hvis den kan restaureres til en eleanor, kan den restaureres til en org bil også. Da er det heller bedre å ta en 67/68 fastback og bygge den om. for man får slike kit overalt og det er kun VIN nr som skiller de når de er riktig ombygd!

 

De få shelbyene vi har igjen syntes jeg man kan la være. Slike ting er ganske sensitivt for oss amcarentusiaster. hver bil teller...

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unique Performance er jo meget kjent, og har et svært rykte i USA.. De har vel samarbeidet med Shelby en stund, og de har vel også vært med på American Chopper en gang mener jeg å huske.

 

Chevrolet HHR'en de bygde om på "Rides" på Discovery Channel ble jo helt rå.

 

Quote uniqueperformance.com :

 

"Only 75 total 427 G.T.500E Super Snakes will be built; each one receives a Shelby VIN and will be included in the next Shelby American World Registry. With its stunning looks, blistering performance and limited availability, the Super Snake is destined to be one of the most desired collector cars in the world."

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo det at man ikke vraker shelbyer lengre. Det finnes ikke nok shelbyer å vrake. De fleste er enten restaurert, pågående restaurering eller blitt ombygd slik som eleanor. Jeg syntes ikke bilen er stygg og se på, for guds skyld!

Men jeg er enig med kapissj. Man bør ikke røre org shelbyer. Hvis den kan restaureres til en eleanor, kan den restaureres til en org bil også. Da er det heller bedre å ta en 67/68 fastback og bygge den om. for man får slike kit overalt og det er kun VIN nr som skiller de når de er riktig ombygd!

 

De få shelbyene vi har igjen syntes jeg man kan la være. Slike ting er ganske sensitivt for oss amcarentusiaster. hver bil teller...

 

 

akkurat det der jeg mener også!

bilen som tråden her er om er fin den,men som sagt..man rører ikke orginale shelby`s

men creed til eieren her..bilen er grom:)

67" Camaro ss cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel forklare litt om den bilen som trådstarter har knipset bilde av, da jeg kjenner litt til den...

 

Eieren av bilen bor i samme distrikt som meg, han har endel grombiler ståendes, og er ganske pertitmeter når det kommer til bilene sine, de er ikke ofte ute uvasket for å si det slik :thumb

 

Jeg vet ikke om jeg vil kalle den replica eller hva jeg vil kalle den, da selve karosseriet er orginalt Shelby GT500 ! JA, det stemmer ! Dette er ikke noe hjemme modifisert karosseri, etter hva jeg har hørt kostet det nok penger... Motor og resten vet jeg ikke særlig mye om, men karosseriet er det lagt MYE penger, sjel og arbeidstimer i for å få det til å oppstå så strøkent som det er i dag... ! Motor, drivverk og interiør vet jeg desverre lite om foreløpig. Men den er nok ikke noe sinke i trafikken akkurat !

 

Dette er virkelig en grombil !

Kan ikke være så godt informert du da.

Det er ikke en original Shelby, vanlig Mustang org. med 302, husker ikke årsmodell. Den er ombygd hjemme med et sk. Elanor kit. Ligger en 302 i den nå også, eieren bygger en 351 Windsor som skal inn

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være så godt informert du da.

Det er ikke en original Shelby, vanlig Mustang org. med 302, husker ikke årsmodell. Den er ombygd hjemme med et sk. Elanor kit. Ligger en 302 i den nå også, eieren bygger en 351 Windsor som skal inn

 

Ok, da må jeg bare bøye meg i støvet... hørte rykter som tilsa at det karosseriet hadde kostet nærmere 500k, men rykter er jo ikke til å stole på som alle vet ! Og på "ryktfoss" raufoss florerer det av slikt :thumb

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker bil for å si det mildt!!

 

Ble ikke disse Shelbye Gt-500 bare bygd i under 10 eksemplarer?

 

 

Så en dokumentar på Discovery om "Gone in 60 Seconds" filmen, altså om "eleanor".. på den dokumentaren hadde de en motor på nermere 800 gamp, og på bykjøringen var det en kjent amerikans-race kjører som ratta!!

MB 190E 2.3 16v -85

MB 307D -87

Polaris IQ 800 -08

 

LFS drifter, Founder Of World Wide Drifters

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår