puntohgt Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 hvor stor diameter bør oljeretur fra turbo'en ha? må sette inn retur rør i bunnpanna. holder det med 7 mm innvendig?? Siter Fiat Punto 1.8 HGT, med ettermontert "astma maskin" (for den uinnvidde: pustehjelp, sneglehus, eller turbo på godt norsk)--pustehjelp ble for mye for den stakkars fiat'en. Knust motor!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 så stort du får det uten at det blir noen hindring for olja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiRtBaG Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Uten å skryte på meg kunnskap jeg ikke har vil jeg tro at det kommer litt an på størrelse på turbo!! volvo 460 t har t2 turbo originalt og returrøret har 5-6mm diameter!? er vel like greit å oversize det!! i dette tilfellet er det vel bedre med for mye enn for lite!!!:well Siter Mercedes 190 volvo 460 t (prosjekt) golf GTI 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
puntohgt Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 grunnen til at jeg spør er fordi at jeg håper å slippe å lage hull bunnpanna. hvis det holder med 7mm innvendig, så kan jeg bruke hullet til peilepinnen. jeg har en t25/t28 hybridturbo. Siter Fiat Punto 1.8 HGT, med ettermontert "astma maskin" (for den uinnvidde: pustehjelp, sneglehus, eller turbo på godt norsk)--pustehjelp ble for mye for den stakkars fiat'en. Knust motor!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Hvor stort er oljeutløpet ut fra turboen da? Det gir vel en bra pekepinne på hvor dimensjonen bør ligge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
puntohgt Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 skulle vel ikke være nødvendig med 14 mm returrør når innrøret er 4-5mm? Siter Fiat Punto 1.8 HGT, med ettermontert "astma maskin" (for den uinnvidde: pustehjelp, sneglehus, eller turbo på godt norsk)--pustehjelp ble for mye for den stakkars fiat'en. Knust motor!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaikill Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 jo for oljen skal renne fritt på undersiden og kommer inn m trykk på oversiden... 10mm+ er fint... husk å ha konstant fall i røret/slangen og Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 På 240 Turboen eg hadde var returrøret ca 15mm innvendig. Som før har blitt skrevet. Heller for stort enn for lite på dette. Trykket i oljen til turboen er trykk til det kjem til turboen, ikkje i turboen, der får det fritt løp. Dersom noke etter turboen gir motstand vil du få trykk i turboen og sprenge pakningane. Peilepinnen virka som ei veldig dårlig løysing, da denne både er lang og tynn. Skal du først konvertere til turbo så gjer du også jobben med god oljeretur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.