Gå til innhold

Snodig problem på 90mod 100 2.5 TDI

Ranger emnet


hondakar

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en "beater" (gamle typen) 90mod 100 2,5 TDI, gått 322.000km motorkode er visstnok 1T iflg Audi på Hvam..(bruktimport fra tyskland i 97)

 

Et av problemene er at det tar et halvt år å starte bilen om vinteren når det er 10 minus eller kaldere...men gamle dieselbiler er vel kanskje sånn(har skiftet glødeplugger, hjalp ikke)

 

Det andre er at forrige eier har montert en ledning med bryter fra et sted inne i dashbordet og til noe som ser ut som en føler oppå dieselpumpa..

Jeg fikk beskjed om at det var den automatiske glødingen i tenningslåsen det var noe galt med(av forrige eier) som jeg tviler på...hehe...

 

Kunne godt leve med at jeg må dra i den bryteren vær gang bilen stopper, problemet er bare at da går den som en dass.

Ladetrykket bare følger turtallet sakte oppover..

 

Helt tilfeldig når den vil gå uten bryteren, men har funnet ut at den går mest "feilfritt" når det er kaldt i været...

 

Nå om dagen feks må jeg dra i bryteren(tvangskjøre dieselpumpa på et vis) for å i det hele tatt få start..

Da går den dårlig, for så plutselig bestemme seg for å funke som den skal etter jeg har kjørt en stund, fullt ladetrykk og alt i orden.

Men hvis jeg stopper og prøver å starte den igjen med varm motor, går det ikke, da er det å dra i bryteren igjen(og går som en dass igjen)

 

Det rare er at hvis bilen må startes ved hjelp av den nevnte bryteren og bestemmer seg for å bli frisk på veien, da går det ikke ann å slå av motoren med nøkkelen, da må jeg trykke inn brytern for å få skrudd av treskeværket....hehehe..huff...

 

Mistenker at det er noen form for tempfølere som kødder med meg, siden den eneste fellesnevneren jeg finner er utetemp og varm/kald motor...

 

Noen som i det hele tatt skjønner hva jeg prøver å si og spørre om her?? hehe..

Takker de som leser igjennom og prøver å hjelpe og om ikke annet så fikk dere vel en god latter av denne forklaringa ;-):roll:

'98 Integra Type-R

'99 Wagon-R+

'84 Tempo PanteR ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår