Oleee Skrevet Juli 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 Regga meg først idag, så jeg er fresh med det å poste inn her. Er 18 år og vurderer å kjøpe meg en Golf III, om det er bensin eller (turbo) diesel, veit jeg ikke.. Og motorstr. er jeg også usikker på, men vil ikke ha en 1,4 liters, det blir "litt" for pinglete... Derfor spør jeg dere, fordeler og ulemper med en Golf III eller Golf ellers..?! Tenkt å bruke maksimum 70 lapper på bil... Så gutter og jenter...?:rolleyes: Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audunius Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Sjekk PM! Siter 1988 Peugeot 405 MI 16 1993 Golf 1.9 TDK x 1993 Rieger Golf x 1988 Peugeot 405 MI 16 x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeLoN Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Golf er liten! buu!! Hehe. Liker personlig ikke Golf III, men sikkert en ok bil.. Ville heller skrapa sammen mere til en fattig (på motorstørrelse), men kulere Golf IV eller noe sånn ;) .. Nei, blir jo smak og behag.. Siter -Mercedes Benz 190E 2.3 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Prøv å søk litt etter det på forumet oxo... Vært litt diskusjon om det ellers her... Men f.eks en Golf 3 97 modell med 1,6 l. (Har 100 hk, samme motor som i Golf 4, A3, A4 for du vel for under 100'.. Mye bil for penga... Og går greit. :) http://www.finn.no/finn/car/carsearch2?pdc=1057749206087&carmake=817&carmodel=1433&pricelow=40000&pricehigh=100000 Finner noen her... Regner med du pruter ned litt oxo... ;) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Juli 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Takk for forslag og opplysninger så langt gutta.. Regner jo med at jeg kjøper meg en Golf III, men utstyrsvariant veit jeg ikke helt, og om jeg skal gå for bensin eller (turbo) diesel? Hvordan er det med "pop-off" ventil til TDK versjonen? Niiice lyd? Noen som har expericence med det? borabora: Hva slags Golf III hadde du? Kunne du fortalt litt om den?:rolleyes: Bare pump ut med fordeler og ulemper gutter og jenter...:) Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audunius Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Originally posted by Oleee Takk for forslag og opplysninger så langt gutta.. Regner jo med at jeg kjøper meg en Golf III, men utstyrsvariant veit jeg ikke helt, og om jeg skal gå for bensin eller (turbo) diesel? Hvordan er det med "pop-off" ventil til TDK versjonen? Niiice lyd? Noen som har expericence med det? borabora: Hva slags Golf III hadde du? Kunne du fortalt litt om den?:rolleyes: Bare pump ut med fordeler og ulemper gutter og jenter...:) Heisann! Sjekka PM? Skrev inn en del info om Golfen min der. Siter 1988 Peugeot 405 MI 16 1993 Golf 1.9 TDK x 1993 Rieger Golf x 1988 Peugeot 405 MI 16 x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rikky Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Originally posted by Oleee Hvordan er det med "pop-off" ventil til TDK versjonen? Niiice lyd? Noen som har expericence med det? Regner med det er dumpventil du mener, og det går vel ikke på en diesel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Juli 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Regner med det er dumpventil du mener, og det går vel ikke på en diesel? Har det noe å si om det er diesel? Det er jo snakk om Turbo Diesel? uhhmmwhat? Sorry, men kan lite om biler, ikke slakt meg hvis jeg tar feil... Heisann! Sjekka PM? Skrev inn en del info om Golfen min der. Har så vidt sjekka ja, skal sjekke nærmere på det, ok? Du gidder vel ikke å sende over noen bilder? :rolleyes: Takk forresten.. Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by Oleee borabora: Hva slags Golf III hadde du? Kunne du fortalt litt om den?:rolleyes: 98 modell, registrert i 97 Tekniske data her: http://www.finn.no/finn/car/new/prospect?pdc=1057819964549&id=2075335 Hadde gjort ganske mye med den og bygd ganske greit anlegg.. ;) En som kaller seg Taxidriver på forumet her som har den nå. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Hadde oxo en 93 modell TDk før der igjen. Står litt om TDK her.... Litt forskjellige oppfatninger da.... ;) http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=8920&highlight=tdk Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbothomas Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by RikkyRally Regner med det er dumpventil du mener, og det går vel ikke på en diesel? Hvorfor ikke? Dump kan monteres på turbodiesel også. Hvorvidt det blir "nice" lyd kan diskuteres... Diesel-klakking og et slapt "pysssssjhhh"? Tja.... Hold deg unna TDKn og sats heller på TDien, evt 100 hk`en i bensin. Dog finnes det mer spennende alternativer til Golf da ;) Siter Thomas 07 Commander 3,0 CRD 7 seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Sku jeg hatt Golf 3 igjen hadde jeg gått for 110 hk tdi og kanskje VR6 syncro... Men de er litt dyrere enn hva han tenkte på tror jeg.... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audunius Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Oleee: Har du mailadresse? Siter 1988 Peugeot 405 MI 16 1993 Golf 1.9 TDK x 1993 Rieger Golf x 1988 Peugeot 405 MI 16 x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by turbothomas Hvorfor ikke? Dump kan monteres på turbodiesel også. Hvorvidt det blir "nice" lyd kan diskuteres... Diesel-klakking og et slapt "pysssssjhhh"? Tja.... Hold deg unna TDKn og sats heller på TDien, evt 100 hk`en i bensin. Dog finnes det mer spennende alternativer til Golf da ;) En kamerat av meg har bygd TDI motor selv og satt på dumå ventil.. Er en 2.5 TIC Mershedes motor med vilt trykk, er 173 hk og 478 nm ved 2700 var det vel..-. husker ikke helt. Men han har borret en dumpventil rett inn på innsuget han. Og den høres drit kul ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rikky Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by turbothomas Hvorfor ikke? Dump kan monteres på turbodiesel også. Mulig det, har bare lest at det ikke går, eller hvertfall at det ikke har noen hensikt. Bl.a. i denne tråden på VGD. Kan jo sitere litt fra tråden: Hentet fra http://www.tdiclub.com sin FAQ: Blow-off valves or BOV or similar Since people insist upon asking about these devices, they need to be discussed ... The purpose of a "blow-off valve" or "diverter valve" on a gasoline engine is to give boost pressure someplace to go when the throttle plate is abruptly closed, to prevent operating the compressor in the "surge" regime. Since a diesel engine doesn't have a throttle plate, a gadget like this serves absolutely no purpose and has no business anywhere on a diesel engine. "But I like the cool noise ..." Too bad, this discussion is focused on things that WORK. Even if you manage to find some way to make such a device work, the noise of people "in the know" laughing at you because they realize that it has absolutely no place on your engine will drown out the noise that the device itself makes. Installation: Impossible. Cannot be made to work even if you insist upon it. Advantages: None. Disadvantages: Won't work. People who actually know how a diesel engine works will laugh at you for even considering it. You are your own warranty. Cost factor: Too much, all things considered. Cautions specific to this modification: Won't accomplish anything. Suggested modifications in parallel: Irrelevant. "Bang for the Buck": One hundred percent total waste of time and money. What if I want more? Do something that actually accomplishes something ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.