Gå til innhold

Anlegg i Vectra B

Ranger emnet


aicer

Anbefalte innlegg

Okei, skal legge meg flat, jeg er utrolig treig, men idag opna jeg dekselet over pedalene for å se hvor jeg kunne stappe strømkabelen igjennom og jeg fant ikke noe sted som jeg vil klare å presse den enkelt igjennom, nippelen er jo seig som fy og trang som eh-ja...

Hvor er det enklest å trekke den igjennom?

Setet er vel enkelt å ta av? Såg jeg måtte ta det av for å få av listen... Når jeg har fått av listen, klarer jeg å legge kabelen inni den eller blir det for tykt? 25mm2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er IKKE 6,5" i dørene bak! Der er det 5" som skal inn, eller 5,25".. husker ikke helt. Men forran er det 6,5" som sagt.. :) Anbefaler Focal høyttalere.

 

Når det gjelder kanalene/listene under dørene klarte jeg å stappe strømkabelen nedi der uten å ta ut setene, da på førersiden. Signalkabler og diverse la jeg på andre siden, men da tok jeg ut plasten som var der og borret hull gjennom de, og satt de på plass igjen. Funker fjell =)

( )2006 Toyota Hiace 4x4

(x)1999 BMW 520i touring

(x)1979 Volvo 244

(x)1998 Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men HVOR kan jeg få gjennom strømkabelen gjennom torpedoveggen? Det er jo sinnsykt trangt der!

Det på passasjersiden såg jeg at jeg må bore igjennom så det skal nok la seg gjøre... Men jeg klarer å legge strømkabelen nedi uten å ta av dekselet/setet, legger du den da inni med resten av kablene eller "utenpå"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv har bygd et meget bra stereoanlegg i min egen b vectra. 6.5" frem og 5.25" bak er det. Men det er også mulighet for 3.5" mellomtone fram om man skulle ønske det. Selv har jeg 6.5" i dørene, og diskant og mellomtone i a-stolpene noe jeg har bygget selv. Og ser det var en som sa at strøm på førersiden, og signal og høyttalerkabel på passasjersiden? Bare så det er sagt, så fører en høyttalerkabel også strøm, så de skal legges sammen med strømkabelen fra batteriet for minst mulig støy. Og du får kjøpt RCA utganger som kobles på høyttalerutgangen på BRS eller en eller annen sjappe. Og det kan til tider være vanskelig å bygge "bass" i en Vectra. Den har en fordel og det er at den har nedfellbare bakseter, så du slipper stålryggen bak (den demper MYE). Så fra min side, så anbefaler jeg en båndpasskasse:) Bruker det selv, og det spiller som bra det. Kan også være vrient og komme til i torpedoveggen for hull til gjennomføring, men dette regner jeg med du finner etter hvert. Ligger en liten kanal under kanaldekslene, der kan du legge både strøm, rca og høyttalerkabel i:) Lykke til..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår