Gå til innhold

Anlegg i Vectra B

Ranger emnet


aicer

Anbefalte innlegg

Har nå fått meg ny bil, til min ikke store overaskelse så var ikke høytalerne av den beste sorten så disse skal bort på et eller annet tidspunkt når jeg får tid og penger så spørsmålene mine er:

  1. Det er linje ut på spilleren som står i nå sant? Noen som vet spesifikasjonene til spilleren og muligens har link til et datablad? Det eneste som står på den er "Delco Electronics CDR 500" men når jeg søker etter den får jeg bare opplåsningskoder! Har ikke lyst å bytte ut denne siden jeg har multifunksjonsratt og overføring til displayet ved instrumentpanelet
  2. Hvor stor dimensjon er det på elementene framme og bak (det er vel de samme elementene?)
  3. Har noen tips til gode elementer som kan byttes ut samt en forsterker i en lav prisklasse, men det må selvsagt bli bra lyd!
  4. Hvordan er det å legge kabler i bilen? Hvor er det best å legge dem? (Er det enkelt å løse dekselet under døren?)
  5. Hvor kan jeg få kjøpt knapper til å sette inn der det er plass (som på bildet) skal legge inn noen lys i dørken under dashbordet tenkte jeg

2006_06_15%20Nye%20Bilen%20Vectra%20008.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Knapper får du på opel... bare modde dem litt så går det bra:)

 

1: Det er ikke linje ut på den spilleren så vidt jeg husker.. Da må du enten kosta på deg en spiller med mulighet for eksternt display eller kjøpe en omformer fra høytaler kabel til phono utgang... detta for du kjøpt hos de fleste som driver med anlegg...

 

2: Så vidt jeg vet så er det vel 6,5" framme og bak pluss at forran har du 1" diskant, mulig du har det i døra bak å. husker ikke helt...

 

3: Lavere prisklasse så kan det være greit å kjøpe et godt merke men en "dårligere" høytaler. Med andre ord en bra produsent i forhold til billige høytalere på Europris. Kjøp gjerne en forsterker fra samme produsent... De er ofte testa mot hverandre og selger bør vite om dette spiller greit dårlig eller bra...

 

4: spørs jo hvor du skal ha ablene henn men skal du ha forsterker baki kan du legge pluss kabel under terksel lista...

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. det er 100% sikkert ikke noen linjeutganger på orginale spilleren. hvis du skal bytte den ut får du overgang til ratt-knappene til de aller fleste pioneer spillere vet jeg. koster en 8-900 (bilradiospes)

 

 

4. det er et helvete å trekke kabler langs dørlisten ved kanalene. for å få av hele listen må du sannsynligvis skru ut setene også, men du klarer å "tvinge" den opp (bøye den) såpass at du får trekt en ledning gjennom, sammen med de andre som er der. så og si alle ledningene til bak i bilen ligger på førersiden, så der er det ekstra trangt. skal du ha strømledningen inn i bilen hadde iallefall jeg et hull med gummipropp helt oppe mot vinduet på førersiden, der det gikk greit å skjære ut og få den igjennom raka vegen til bagasjerommet. på passasjersiden er det ikke skjært ut hull i de som holder listen på plass, men hvis du legger strømkabelen på førersiden og de andre på andre siden, klarer du og lure den bak..

 

dette er da av egen erfaring på min b-97.

 

ja, forresten. dekselet bare napper du ut, festet med klips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min er å fjerne reservehjulet og bygge nytt gulv og bruke hjulbrønnen til forsterkeren. Sub kassen skal vere festet til gulvet på en slags skinne med lås på, dermed kan jeg flytte sub kassa om jeg trenger hele bagasjerommet.

 

Så jeg bør da legge strømkabelen på førersiden og signalkabelen på passasjersiden (dette er også i forhold til hvordan jeg hadde tenkt å gjøre det for å elimerere muligheten for støy)

 

Jeg kan legge høytalerkabelen sammen med signalkabelen sant? Det blir ikke noe støy av det?

 

Noen som har noen tips til hva jeg kan kjøpe? Pris på rundt 5-6000?

Får jeg noe brukende til den prisen? Må kunne knyttes til knappene og helst displayet, må vere utgang for sub. Da legger jeg vekt på at lyden skal bli bra fremme, skal ha skikkelig lyd, ikke brumlebass som høres 15km fra bilen, men bør også ha noe lite bake, dette må kunne følge resten så det ikke skurrer, men er ikke så nøye hvordan de låter...

 

Bør jeg koble noen av høytalerne til spilleren eller burde alt gå via forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal gjøre det skikkelig bør du skru av setene og ta dørlistene helt av, er da lettere og ta strømledningen igjennom (som jeg mener du bør ha på førersiden ja). og om alt bør gå via forsterker spørs vel helt på hvordan spiller du har. hvis du har 60w er det jo strengt talt ikke nødvendig å kjøre ledninger til høytaler via forsterker, men hvis det er 40w bør du vurdere det for optimalt resultat .. og tror ikke det skal ha noe å si om signal og høytalerkabler ligger sammen, men tør ikke si noe 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare først og fremst at den måten for å ta av terskel list virka jævli tungvinn!!! men men samma det.

 

Strømmen, pluss kabel, legger du på førerside... korteste vei for kabel siden batteri er på førerside.

Signal og høytaler kabel legger du på passasjerside, opp bak hanskerom og inn på baksiden av spiller. Hvis du kun har 5-6000k for å bruke på hele anlegget ville jeg kjøpt en enkel basser som ikke krever for mye, samme me høytalerne, og bruke resten av penga på en skikkelig spiller.!

 

F.eks: Pioneer DEHP780MP

pio-deh7800mp_stor.jpg

 

Bra spiller me høy spenning på RCA utgangene(bedre signal for forsterkere.)

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår