Gå til innhold

Oljeforbruk på V6 motorene??

Ranger emnet


QuattroMan

Anbefalte innlegg

Er den kjørt langt kan den godt bruke noen liter (ikke mange liter) på 10 000 km. Det er flere ting som spiller inn. Hvor gammel er oljen som står på motoren, og hva slags kjøring bedriver du. Hvis du bytter fra en oljemerke til et annet, kan du få et høyere forbruk en periode. En feriebil vil ofte bruke litt ekstra olje, ikke minst på utenlandska motorveier.

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den kjørt langt kan den godt bruke noen liter (ikke mange liter) på 10 000 km. Det er flere ting som spiller inn. Hvor gammel er oljen som står på motoren, og hva slags kjøring bedriver du. Hvis du bytter fra en oljemerke til et annet, kan du få et høyere forbruk en periode. En feriebil vil ofte bruke litt ekstra olje, ikke minst på utenlandska motorveier.

 

 

bruker castrol... Hmm.. den er gått 228 000km..

Må fylle etter nå, og den er gått ca 5000km etter siste oljeskift. Har vell kjørt sånn noen lunde.. menn er et par liter unormalt på 10 000km ? eller er det mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt min 95 A6 2,6 i 6 år 120'km ,motor/bil gått 203'km

 

Har skiftet olje selv hver 15-20 'km , etterfylt max 0,5 liter mellom hvert skift.

Oljen har aldri blitt svart, har gylden brun farge selv etter 10,km ,blir brun etter det. Aldri hatt noen tegn til motorleksje eller svetting. Ingen blå eller svart røyk. Bilen blir kjørt i Osloområdet og ligger som oftest i venstrefila på motorveien, men ikke raskest ut av lyskryss. Kan opplyse om at bensinforbruket ligger på ca 0.80 på langkjøring med opplastet bil (manuel kasse /avant/ikke Quattro). Har faktisk kjørt nøyaktig 100 mil på en tank før jeg fyller påe en av disse pølsebuene langs veien.

 

Jeg har hele tiden holdt meg til HELSYSNTETISK olje (Valvoline 5/40)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår