Gå til innhold

Forsterker brenner spolene på høytalerene og det blir ingen lyd

Ranger emnet

soundlord

Anbefalte innlegg

Har nå hatt min helix espirit i en uke nå.Har spillt med den hver dag.Plutselig slo den seg vrang ,og brente av alt jeg hadde av høytalere i bilen.Både basselementene og diskantene.Har spillt like høyt hele uken.Var ikke antydning til at noe vrengte.Har mer enn nok strøm også.

Alle elementene gikk samtidig og det ble noe røykfullt i bilen.Sikkringene på forsterkeren hadde røket.kjøpte meg nye ,og forsterkeren lyste grønt igjen.

Så ble det virkelig morro,var og kjøpte meg helt nye decade og skulle koble de på.de brant opp bare jeg koblet på de.Er ikke lyd i det hele tatt.Tar bare noen sekunder så er høytalerene brent.Hva er galt?

Så dagen endte med at jeg svidde av 2 stk sett av mds dynamic tl-6 ,og helt nye decade 6x9.Samt at forsterkeren heller ikke funker.Uflaks?Fikk ikke store gleden av de nye høytalerene.Så nå sitter jeg her med ingen høytalere som funker og en merkelig forsterker.Er vel garantisak den forsterkeren som jeg forstå det,er jo bare og sende den inn.

kan man få nye høytalere på garantien til forsterkeren,siden den hadde skylden? Har prøvd noen gamle høytalere på den også,de blir brent bare de kobles til og det er ikke noe protection lampe som lyser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti lignende saker før.

Regner med at det er for dårlig jording eller innstillings feil på forsterkeren. Du Kan jo prøve å få det på garantien men jeg tror verkstedet fort vil se at det kan komme av brukerfeil desverre.

Men lykke til ihvertfall!

(NB Hvor har du jordet forsterkeren)

- VW Touran 2.0 TDI `06

-Peugeot 407 SW `06

X-VW Polo OA `01

X-Passat 2,5TDI V6 4M `01

X-Audi A4 1,8 avant `96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti lignende saker før.

Regner med at det er for dårlig jording eller innstillings feil på forsterkeren. Du Kan jo prøve å få det på garantien men jeg tror verkstedet fort vil se at det kan komme av brukerfeil desverre.

Men lykke til ihvertfall!

(NB Hvor har du jordet forsterkeren)

forsterkeren har active crossover,så det eneste du kan justere er gain.Det var justert slik at det ikke vrengte på fullt volum.

Forsterkeren er jordet skikkelig.samme jordingspunkt som min helix 1000.2 og kondensatorene.så der er det god kontakt,ellers har vel neppe min helix 1000.2 fungert enda.

Prøvde den istad nå,nå lyser det på gult lys.som om det skulle vært kortslutting noen plass.Lukter ikke brent av den og kan heller ikke se at noen komponenter har svidd seg.Ikke lett å se igrunn heller,men sjekket kjapt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider