BRG'91 Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Heisann Har montert 2 stk. Focal 33kx og 2 stk Audison 1.1 forsterkere i TT'n min. Bruker orginale høytalere forran og bak via orginal spiller. Signalet har jeg tatt fra den orginale Bose forsterkeren i bilen. Skjønner selv at dette ikke er en bra løsning men hadde håpet på ett litt bedre resultat en det ble. Virker som om subbene "henger" litt etter resten av systemet. Hjelper ikke med og fasevende de. Virker også som om det er store mangler i frekvensregisteret. Subbene lager kun blåse/vibrasjons lyder i enkelte situasjoner. Subbene står i en lukket kasse på ca 90Liter+-1L Subbene er koblet i 1ohm. Altså 1090W per stk. Noen tips fram til jeg får resten av komponentene mine? Mvh Morten Siter Hva nå??? *Audi TT Quattro *Mazda MX-5 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opeth Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Tror problemet kommer av at orginalhøyttalerene ikkje klarer å matche bassene i det hele tatt med alt for lite midbass. Da blir overgangen mellom bassene og resten av anlegget problematisk.... 90 liter lukket kasse er kanskje i overkant stort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRG'91 Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Tenker ikke på hele lydbildet når jeg skrev. Mener kun de lavere frekvensene 100hz og under. Liten skriveleif på kasse-volumet også. 60L er det. Morten Siter Hva nå??? *Audi TT Quattro *Mazda MX-5 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Det kan fort oppleves som "forsinkelse" om du får med deg kun de lavere frekvensene. Si du har en basslyd... "booomfp". Om du mangler toppen av den i avspillte frekvenser i bilen får du bare "....mftp". Det du effektiv hører da blir helt feil og høres veldig, veldig forsinket ut. Dette er også mye mer markant om du har mye høyere volum på sub enn resten noe som er meget vanlig å ha. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg