Boddiz Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 ned i 5-6v? det er vel farlig forsterkeren? i brukermanualen til forsterkeren min står det at den ikke skal få tilført strøm(elelr spenning eller hva det er, ikke heng dere opp i at jeg kaldte det strøm, for jeg har 0 peil på sånt) utenom området 10-18V, for det kan skade forsterkeren... hmm, det høres ikke lovende ut for forsterkeren min med andre ord....men spenningen "spretter" jo opp igjen hele tiden. 14v - 6v - 14v - 6v -14v -6v - 14v osv Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Prøv å koble vekk Soundmagus amp'en og kjør på det anlegget klarer, og se om det skjer igjen, lite sannsynlig. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3k$ Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 ta ett multimeter på batteriet ditt så får du en til å starte bilen mens du måler så ser du hvor mye volten faller Siter Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 ta ett multimeter på batteriet ditt så får du en til å starte bilen mens du måler så ser du hvor mye volten faller har han ikke gjort det? Uansett, det er noe feil. Har selv fått inntrykk av at problemet ligger i forsterkeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Prøv å koble vekk Soundmagus amp'en og kjør på det anlegget klarer, og se om det skjer igjen, lite sannsynlig. Hmm, da vil jo selvfølgelig spenningsfallet ikke finne sted lengre. For 12" er tilkoblet soundmagusen. Det er jo subben som trekker mesteparten av strømmen i et annlegg er det ikke slik? Så du mener om jeg hadde byttet monoblokka mi til en ikke-jalla-produsent så hadde jeg ikke hatt det spenningsproblemet? ta ett multimeter på batteriet ditt så får du en til å starte bilen mens du måler så ser du hvor mye volten faller Jeg har gjort det!! Resultat: motoren av: 12v. motoren i gang: 14v Anlegget på "flatt-jern": 14v - 6v - 14v - 6v osv. i takt med bassen Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 oki da prøv følgende koble fra strømmen på den forsterkeren som ikke er Soundmagus, og prøv igjen, hvis fortsatt samme problem kobler du fra subben fra Soundmagusen, hvis fortsatt samme problem kobler du fra strømmen på soundmagusen og kobler inn den andre forsterkeren og prøver igjen. Vet bare erfaringsmessig at Xelent og Soundmagus har dette problemet, dette er en FEIL på forsterkeren, det skal ikke være slik. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 oki daprøv følgende koble fra strømmen på den forsterkeren som ikke er Soundmagus, og prøv igjen, hvis fortsatt samme problem kobler du fra subben fra Soundmagusen, hvis fortsatt samme problem kobler du fra strømmen på soundmagusen og kobler inn den andre forsterkeren og prøver igjen. ok, skal prøve det ved første anledning i morgen. Jobber i kveld.... Vet bare erfaringsmessig at Xelent og Soundmagus har dette problemet, dette er en FEIL på forsterkeren, det skal ikke være slik. FAEN DA. hvorfor viste jeg ikke dette FØR jeg kjøpte ampen... :shake Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Uno Racing Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 har et optima som har noen år på ræva:) kjøpte det brukt for 600 av en her. Har merket at voltstyrken på det går farlig fort ned, og lurer på om det går ann å måle batteriet på noe sett... pappa er elektrikker, har han tilgang til noe kansje? Mvh Alex d du og kan jør e og sjekke densiteten i batterisyra.... d jør du med en syrevekt måler. d vill ikke koste mange kronan og jør d på et verksted eller kjøpe en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 d du og kan jør e og sjekke densiteten i batterisyra.... d jør du med en syrevekt måler. d vill ikke koste mange kronan og jør d på et verksted eller kjøpe en Optima Yellow top er ikke et syrebatteri :) Men ellers et godt poeng! Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Uno Racing Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 hehe sant d:) va litt rask på labben dær Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ongabonga Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Dette er ikke hva jeg er flinkest til, men siden du har 2 helt forskjellige batterier vil de vel lade hverandre ut, siden de har forskjellig resistans. Trodde man måtte koble på en diode mm. for at ikke de skulle gjøre dette. Trodde det var slik. PS: Jeg har bare blitt fortalt dette her, fortell meg om det er feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 oki daprøv følgende koble fra strømmen på den forsterkeren som ikke er Soundmagus, og prøv igjen, hvis fortsatt samme problem kobler du fra subben fra Soundmagusen, hvis fortsatt samme problem kobler du fra strømmen på soundmagusen og kobler inn den andre forsterkeren og prøver igjen. Vet bare erfaringsmessig at Xelent og Soundmagus har dette problemet, dette er en FEIL på forsterkeren, det skal ikke være slik. når jeg kobler fra subben så er ikke problemet der lengre. Men det er vel en gangske logisk forklaring på det også, i og med at det er subben som "suger" mest strøm. Men før jeg gjorde dettte testa jeg spenningen når jeg spilte på flatt jern, og i dag gikk den "kun" ned til 12 v ved bassslagene. (har forresten byttet kabler i motorrommet mellom de to gangene jeg målte spenningen). Så 12v - 14v - 12v - 14v osv er vel ikke skadelig for ampene? Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg