2maz Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Noen som vet ha straffen er for å kjøre med promille i båt? Hvis man ikke har noe båtførerbevis å ta, kan de velikke straffe deg med å ta førerkortet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Et siste søk fant jeg lovene og straffebestemmelsene. http://nautisk.com/nor/pub/colreg/fritid-bat-lov.htm §37. Straff Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer bestemmelser gitt i eller i medhold av kapitlet her, straffes med bøter eller fengsel inntil ett år. Overtredelse er forseelse. Straff etter straffeloven § 422 annet ledd anvendes ikke samtidig med straff etter bestemmelsen her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 jau, det er et motorkjøretøy, så da mister man lappen ja, samme med gressklipper, tråsykkel, osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Lite trolig, iaf praktiseres det ikke. Båtfyll straffes med bøter. Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Lite trolig, iaf praktiseres det ikke. Båtfyll straffes med bøter. Og godt er det ;) Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 litt offtopic, men trådstarter har fått svar på sitt spørsmål, så da fyrer jeg løs med et eget.. hvor går grensa til at man må ha båtførerbevis ? antall fot, eller antall hestekrefter? 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 litt offtopic, men trådstarter har fått svar på sitt spørsmål, så da fyrer jeg løs med et eget.. hvor går grensa til at man må ha båtførerbevis ? antall fot, eller antall hestekrefter? Det er ved fot og tonn. Det som kommer over grensa først. Hvor grensa ligger er jeg ikke sikker, men du kan føre Princess 65 etter fylte 16 år. Det er i mine øyne galskap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Det er ved fot og tonn. Det som kommer over grensa først. Hvor grensa ligger er jeg ikke sikker, men du kan føre Princess 65 etter fylte 16 år. Det er i mine øyne galskap. Helt sikker på dette? Er 5 år siden jeg tok båtførerprøven, så kan være forandret siden den tid. Om du er 16 år kan du føre båt opp til 50 eller 52 fot, ubegrenset med hester. Har du båtførerprøven kan du ikke kjøre noe større, men får bonus på forsikringen. Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Tar den nå(selv om jeg bare er 15 :P), og mener å huske at det er opp til 50 fot eller noe sånnt ja. Ellers er det ubegrenset HK, men også en restriksjon på deplasement(nyttelast) 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 så hyggelig :) da blir det kanskje så jeg kjøper den 300 hesters speedbåten alikevel :) 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 litt offtopic, men trådstarter har fått svar på sitt spørsmål, så da fyrer jeg løs med et eget.. hvor går grensa til at man må ha båtførerbevis ? antall fot, eller antall hestekrefter? over 50 fot må man ha båtfører bevis..kamerat tok det just...så bare å kjøpe deg 300 hester du :wave Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg