Gå til innhold

Katalysator- lambdasonde

Ranger emnet


kkgravdal

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg en V70 2,4 turbo, -00 (193hk´n) i helgen. Lurte på noen småting i den forbindelse... Er det to lambdasonder på den? Er det evt mulig å fjerne katalysator uten å få problemer? Tenker ikke på CO2 utslipp, men hvordan bilen oppfører seg... Eller er det sportskatalysator man må gå for?

 

 

 

K.K. Gravdal

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det sitter 2 på den. en på downpipe og en på kat.

Kjøp deg et komplett sporteksos anlegg fra Ferrita. Dyrt men det blir jævla fin lyd i bilen da. Da følger det med racingkat, eneste som må gjøres er å forlenge ledningen på lambdasonden som sitter på katalysatoren ettersom denne sitter lengre bak.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det sitter 2 på den. en på downpipe og en på kat.

Kjøp deg et komplett sporteksos anlegg fra Ferrita. Dyrt men det blir jævla fin lyd i bilen da. Da følger det med racingkat, eneste som må gjøres er å forlenge ledningen på lambdasonden som sitter på katalysatoren ettersom denne sitter lengre bak.

 

Og jeg som håpet at jeg kunne slippe "billig" unna, men neida... Får vel bite i det sure eplet etterhvert. Men da vurderer jeg å gå for dette;

 

http://www.bsrab.se/products/n334/t501/

 

Noen som har prøvd ut dette? Steg 1 er vel dumt å begynne med, for mye vil ha mere... Så like greit å gå for noe slikt?! Men om noen har erfaringer med dette, eller tilsvarende tuning som er å anbefale??

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår