Gå til innhold

Hvor brede felger?

Ranger emnet


Porrchris

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på å kjøpe meg en Bora. Understellet blir nok Kw Variant 2 og den skal senkes ca 60-70mm foran og ca 50 mm bak. Har kikket litt på Vwvortex forumet og ser at mange kjører med 10X18" felger bak. Spørsmålene mine er da: er det noen som har erfaring med dette, vil det gå uten å subbe, med 235/35 dekk, er Kw 2 så stivt at det ikke går opp i skjermen, eller har de modifisert skjermene betraktelig?

06-Golf V 1,9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye hjelp det her gir jeg men..

Jeg har 8,5"x19 235-35/19 dekker på min med senk og det er kurant å kjøre med.. Subber ganske så sjeldent..

Men hvis du har tenkt på så brede som 10x18 og 235-35 vil vel det bli ganske brutalt strekk på dekka..? hehe

Hvis det er noe mer du lurer på angående Bora så er det bare å sende PM ;)

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører nå med superstar kloster 9,5-19" og 10-19.

Senket nesten helt ned på KW inoxline. Går helt greit, men da står demperene på det stiveste.

 

Hvis noen har tips om hvor jeg kan legge ut bilder så kanskje jeg kan finne frem noen av hvordan det ser ut

- Bora Variant TDI '00

- MB 300TDT '82

- VW Variant '72

- T1 1300 '66

- T1 1200 '58

x Caravelle Coach TD '90

x Toyota Corolla '82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører nå med superstar kloster 9,5-19" og 10-19.

Senket nesten helt ned på KW inoxline. Går helt greit, men da står demperene på det stiveste.

 

Hvis noen har tips om hvor jeg kan legge ut bilder så kanskje jeg kan finne frem noen av hvordan det ser ut

10*19 bak? få se bilder...skal ha meg 10 på min

Rollin on dubs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vist bilder hadde jeg bare funnet ut hvor jeg kunne legge dem ut :)

 

Om du går på http://www.photobucket.com kan du legge bilder her. Under bildet vil det da komme opp tre "adresser" til bildet. Den ene av disse "adressene"(husker ikke hvilken i farta) som står under det aktuelle bildet skriver du inn i tråden din her på forumet....og voilà, bildet dukker opp! Lykke til:)

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, nå skal det nok bli bilder.... ikke verdens beste, ettersom de er tatt med mobilen og jeg ikke er noen fotograf :)

 

bora1.jpg

bora2.jpg

bora3.jpg

bora4.jpg

 

Men får da et visst inntrykk av hvordan de sitter på bilen

- Bora Variant TDI '00

- MB 300TDT '82

- VW Variant '72

- T1 1300 '66

- T1 1200 '58

x Caravelle Coach TD '90

x Toyota Corolla '82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte felgene var det 9" foran og 9,5" bak. Klarte å ripe opp ene felgkanten så da kjøpte jeg en ny felgring til bakfelgene og flyttet disse foran på bilen. Disse er da 9,5"-19 ET37. De felgene som opprinnelig satt foran byttet jeg til bredere felgringer slik at disse nå er 10"-19", ET på disse er jeg ikke sikker på.

 

Har ikke valset buene, bare klemt inn falsen som går inn i bua. Egentlig litt overrasket over at dette går bra :)

 

Hadde bilen skrudd ned helt ned før, men da sto sto små stag som går fra bærearmen opp til stabstaget helt i spenn. Forsøkte å forlenge disse, men da begynnte ene drivakslingen å subbe Pluss at jeg ikke kom meg av flekken da jeg bakkeklaringen var heller stusselig. Så jeg heiste den omtrent 20mm for å kunne bruke bilen uten å ødelegge bunnpanne o.l.

 

 

Dekkene som sitter på nå er 225-35 foran og 235-35 bak.

- Bora Variant TDI '00

- MB 300TDT '82

- VW Variant '72

- T1 1300 '66

- T1 1200 '58

x Caravelle Coach TD '90

x Toyota Corolla '82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mange av dem her i norge nei, men i Tyskland der jeg kjøpte min kryr det av dem. I grunn bare en Golf da, annen front baklys og nakkestøtter.

 

Hvilken TDI motor har du ??? 90/110??? hvordan går den,og var det dyrt å hente den fra tyskland??? vurdere selv å hente en TDI fra tyskland. Noen som vet om firmaer i oslo område som henter biler som ikke er så dyre ???

 

evt noen som har 1.6 bensiner som kan dele noen meninger om denne ???

-97 VW Passat TDI

x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P

x-94 Opel Astra sportive stv Solgt

x-85 Volvo 740TIC Solgt

x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår