Gå til innhold

Da ble det endelig en Volvo på meg igjen!

Ranger emnet


ovlov86

Anbefalte innlegg

henta ny tannstang på huggern enkelt og grit, mener å huske at volvo ikke lengre selger deler til tanstanga lengre

 

Okei, så feilen ligger i selve tannstanga? ikke i servopumpa eller noe sånn? Får sjekke litt, men tusen takk for hjelpa. :thumb

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Husk å se på innfestningene til bærearmene, når du først er under bilen..

Samt sjekk ut lageret på mellomakselen.

 

Det er ting du vil vite om, før de er for ille :P

 

Skal få sett på de og ja, tusen takk for tips.. Fikk forresten lakka toppdekselet i samme farge som bilen, for det så helt bæs ut før.... :thumb

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei bare mobilbilder, siden pappa stakk av med kameraet mitt. :eek:

 

Her toppdekselet før lakk:

Toppdeksel.jpg

 

Og her etter:

Deksel.jpg

 

Syns det blei ganske greit jeg. m'm

 

Og så litt :offtopic !

 

Så denne mandige kjerra i går.

Caravelle.jpg

:eek:

 

Og denne kjørte jeg bak på vei til Sørlandssenteret:

ferrari.jpg

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare snakk om litt mørkere ruter liksom, ikke helt svarte....

 

Forresten, bilen drar en del mot venstre når jeg kjører.

Det er mye lettere å vri rattet mot venstre enn mot høyre. Noen som vet hva som kan være galt?

 

Sitter en justeringsskrue på tannstaget som justerer høyre/ventstre balansen. Skru av det lokket på undersiden av tannstaget, få noen til å holde i rattet mens du løsner mutteren som er inni der + låseblekket. Balansen justerer du ved å skru hylsa innover/utover.

 

Gjorde dette selv når jeg monterete servo, funker gull.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en justeringsskrue på tannstaget som justerer høyre/ventstre balansen. Skru av det lokket på undersiden av tannstaget, få noen til å holde i rattet mens du løsner mutteren som er inni der + låseblekket. Balansen justerer du ved å skru hylsa innover/utover.

 

Gjorde dette selv når jeg monterete servo, funker gull.

 

SÅ IDEELT! m'm

 

Men er du sikker på at alle servotannstangene er slik da? Og det lokket du snakker om, er det på undersiden av selve tannstanga? Dette må sjekkes.

 

:cab

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, fant ut å mye jeg må betale i forsikring på bilen. 3700 bare for ansvar! Og det er på min far, som ikke har kræsja på 15 år! Åssen er det mulig? Pappas Pugg 307 koster 3500 i året, og det med full kasko?

 

DJIS!

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår