Mds Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 vannpumpa pleier som regel å gå under reg reim skifte, så ha en ny liggendes :), også kan du jo ta dynamoreima i samma slengen Siter I see funny people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crime Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 volvo-142 skrev: husk å skifte vannpumpe som stremmemekanismen sitter i ellers kan regreima ryke raskere enn du tror... :hvaskjera Jeg er ikke noe mekaniker å skjønte ikke den helt. :P Siter [o]Audi A4 Quattro 1.9TDI 155hk (chip) [x]Vw Passat TDI *KNUST* [x]Opel Astra F SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Crime skrev: :hvaskjera Jeg er ikke noe mekaniker å skjønte ikke den helt. :P altså når en skifter regreim på en motor skal strammehjulet skiftes for å unngå unødig slitasje på den nye regreima, men på bilen din sitter strammemekanisma på vannpumpa, derfor må den byttes. på vectraen jeg har (92 mod 2li) så var regreima skifta på 200000 eller 220000 husker ikke helt men vannpumpa med strammemekanismen var ikke skiftet, det resulterte i at regreima røk på 228000 og det er sure penger når sånt skal repareres å betales Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Og når alt er montert så strammer du på registerreima ved å vri på vannpumpa ;) Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.