KriZ Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Som titelen sier.. Jeg starta opp motoren nå på søndags morran, alt virka helt greit.. Men så sto den litt på tomgang og da begynte oljelampa å lyse. Jeg stoppa motoren, å peila olja. Den var nesten på max.. Banner og skjeller litt. fyller litt olje. å prøver å starte igjen.. Fortsatt lyser olje lampa, Jeg ga litt gass, så den kom opp på 2000rpm og da slutta den og lyse.. og da blinka den et parr ganger på tomgang. Tenkte for meg sjøl, at da har sikkert oljepumpa hatt sine bedre dager, skrudde den ut idag... Den var bra slitt, satt i en ny og monterte sammen alt igjen.. Hva trur dere skjedde??????? Jo nå lyser lampa hele tia, uansett turtall... (Ja jeg har fylt olje) Det eneste jeg ikke har gjort er å bytta olje filter, men det er orginalt volvo som har godt max 3-4000km. Så tviler på det er tett.. Kan det være noe annet???? Siden olje pumpa var slitt.. Kan den ha gidd fra seg noe spon som har kødda det til videre i systemet??? Takker for alle svar.... Motoren det er snakk om er en B23et... Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 hei. giverene på de gamle motorene pleier å bli kortsluttet.. mao. kan være elektrisk problem og ikke mekanisk. edit: så du hadde skrevet om oljefilter Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 245n som vi kjørte på skjærtorsdag hadde ett totalt skrot el.nett i motorrommet. Der lyste ladelampa selv om den lada osv. Den giveren tror jeg bare jorder så lampa lyser, kan være at isolasjonen er slitt bort så den ligger mot jord også. Ta å huk på en manometer og sjekk trykket da vel, bare å skru ut trykkgiveren og stjæle et eller annet manometer fra nærmeste nabo. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 okei... Har ikke helt trua på att det er elektrisk feil, for Har bygd om ledningsnettet og bytta alle ødelagte og slitte ledninger. Men man vett jo aldri. Jeg får prøve å få tak i en måler og sjekke det Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 hei.giverene på de gamle motorene pleier å bli kortsluttet.. Kan prøve å bytte føleren å ja... Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 åssen tomgang har du ved dårlig trykk da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Ja da er problemet løst.. Det var så enkelt som at jeg ikke satt på veivhusventilasjon boksen på blokka da jeg prøve starta, så da har ikke akselen ned til oljepumpa treffe pumpa regner jeg med. Vertfall så blei det som før igjen når jeg satt på den. Hadde den av pga bytte av returen som går ned i blokka var litt sprekt på toppen og lakk litt, Så bytta den når jeg først hadde av bunnpanna Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 åssen tomgang har du ved dårlig trykk da? Den lå rundt 1000 ca Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 såpass ja? på b23et`n min så trodde jeg faktisk at hele motorn var kæss pga oljalampa blinka og lysa endel på tomgang men ikke ved litt turtall. men den har faktisk egen tomgangs skrue ved spjeldhuset på innsuget.så på med turteller og justere på den så ble alt i orden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Stemmer... Det blir rett og slett ikke nok turtal att den klarer å holde trykke oppe da??? Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.