ealoken Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Som topic sier, hva må jeg tilpasse for at den skal gå i bilen. Det jeg vet er: Mellomaksel på bearbeides Adapterplate må skaffes. men hva mer? Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 må vell lage nye fester samt sparkstell? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 jeg vil gjerne ha spesifikt om de som har gjort detta gidder å legge ut. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 hehe ikke frekkt meint men kansje lurt å finne ut detta før du kjøper kassen;) neida..vet åssen det er, å det er jo ikke problem å finne ut i ogmed det er en "vanlig" oppgradering.. tror det kan være lurt å høre på tpc forumet.. tror ikke jeg lest om en eneste 740 her med getrag.. kansje maxis veit noe(han vet jo omtrent det som er verdt å vite!) eller kansje AC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 hehe. jeg skal ha kassa i uansett. men fikk et super tilbud på 2000 kr for en bra kasse, så slo til ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Hadde getrag i 740in før, 265 sådan... Du bruker org travers, spacer den 5mm ned med plater, sveiser nytt spakestell, ny mellomaksel må du ha, adapterplate og nytt styrelager... Det funker det, sa det samma når jeg skulle ha Tremecen inn i 740in, var vel maxis som ikke hadde mest trua for det, men nå står den der med ny tunell, spakestell, hel aksel (anbefales hvis du gidder å sveise om tunellen) og joke... Hehe var non timer det gitt ;P Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 styre lager? ja, får vel kortet inn org mellom akslen,. men må ingen ting gjøres i forkant av kassa og bakkant av motoren? Akslen fra kassa går rett i veiva? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Nei det gjør den ikke.. du må lage ei hylse siden volvo har 15mm og på kassa er det vel 12mm! (i think...) Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 hvem kan gjøre dette for meg? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Krb trading har ett kitt til dette formålet, sinterlamell med bmw senter, trykkplate, utløserlager og det lager til akslingen. Clutchen er spekka til ca 450nm om jeg ikke husker feil. Betalte ca 5000 +-. Snakket med en som hadde m46 spakstell fra en 240 og fra en 740. Han mente det var ca 10cm forskjell i lengde. 740 10cm lengre altså. Det jeg har gjort er å kappe overføringa fra spaken til kassa, og tok en 10mm aksling og tredde hver ende av overføringa og sveiste den fast. Kappet den plata som girspaken står i, og sveiste inn med 10mm aksling. En rask og enkel måte å gjøre det på... Kanskje ikke den beste, men det holder for meg frem til jeg har fått lagd ett skikkelig spakstell. Har enda ikke fått montert alt i bilen siden jeg demonterer fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 det var ikke galen pris. sender mail til han i morgen jeg tror jeg Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Helt ok pris syns jeg ja. Men en må ha det dype svinghjulet. Men det er jo standard på b230et og ft etter slikt jeg har forstått. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 fk og ft har dobbeltmasse.. hva som er på tidlig ft skal ikke jeg si noe om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 jeg har det dype på FS motoren min, så det blir brukt. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg