donjon Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Hvordan høres et gåent hjullager ut? På bilen min har det kommet en lyd som minner om et fly som tar av. Det starter ved omtrent 30 km/t og blir verre og verre. Veldig kraftig romling. Har ikke fått løfta opp bilen og kjent på hjullagrene, men prøvde å røske i hjulene mens bilen sto på bakken, og kjente ikke noe slakk da. Det er heller ikke noen forskjell i lyd avhengig av om jeg svinger, akselererer eller bremser. Er det andre ting som kan gi de samme lydene? Bilen er en '98 Volvo V40. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir.Hansen Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Hei! min erfaring med hjullager er at til å begynne med vil du få en durene/vinende lyd, som etterhvert som lageret blir gåen blir sterkere og sterkere og sterkere.' Om du jekker opp bilen og kakker på yttersiden av dekket, kan du også høre at lageret "slår" når du kakker på dekket. Det nytter ikke å riste i dekke mens den står på alle fire, da er det press på lageret og det vil ikke kunne gå an å riste i hjulene, om ikke lageret er totalt kunst som man sier. Når du hører knaselyder er lageret knust, hehe har opplevd dette selv...trengte ikke å presse ut lageret da! Det bare datt ut! håper dette kan hjelpe deg. Siter Sprit har aldrig løst noen problemer...men det har faen meg ikke melk gjort heller!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Takk for raskt svar! Tror lyden har blitt gradvis sterkere så jeg har blitt vant til den, men nå er det blitt ganske ille. Det var i hvert fall merkelig stille i min 20 år gamle 240 da jeg kjørte en tur med den i går. :well Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Er nok hjullageret ditt.. Var sånn på min 240, og på flere biler når lageret røk.. Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 har også en ule lyd fra begge hjulene mine fremme å det er hjullagrene,men det betyr ikke nødvendigvis at lagrene er gåen,,muli det bare er slakk i lagrene som fikses med å stramme de opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 hvis lageret har begynt å romle stygt, må du ikke finne på å stramme etter.. de kommer til å bli varme som faen og sette seg..skift de heller.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg