Ezo Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Satte inn 2x TurboXS RFL's dump isted, og etter det, har turtallet hoppa opp og ned fra 400-1500rpm i tomgang. Enda værre så når jeg revver til 4000rpm+ og tråkker inn clutchen, fyker turtallet bare til bunns, og kveler motoren... Dette er jo jævlig skremmende i 40+, da jeg mister alt av servo og bremser... Noen tips til hva som kan være galt? Burde jeg stramme fjærene i dumpene? Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaFriend Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Sjekke at vakumslanger er i orden er en god start. Siter Mazda Miata 1.6T (snart T hvertfall) Prosjektlogg Renault Dauphine 1961 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen1000 Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Grunnen til at den kveler seg er fordi dumpventilene slippet ut lufta som har gått igjenom luftmengdemåleren. Det gjør at motoren tror den har fått mere luft enn den faktisk har og dumper ut masse bensin og kveler da motoren. Hoppinga er nok på grunn av at dumpventilene suger falsk luft inn i motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Så "boost-siden" av dumpen lekker? Skal prøve å stramme fjæra i dag... Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg