Gå til innhold

Prøvekjørte GT-R idag..

Ranger emnet


Croacker-RX-7

Anbefalte innlegg

Originally posted by Stolten
Originally posted by Ola

Er det flere RX7 i molde? Vet om "dreggen" sin, og "kalven" sin eldre sorte.. har også sett en rød 87` +- modell... Er det flere?

 

Skal få svette litt med en rx7, for å ta awex sin gamle bil er jeg redd ;) Den går GODT..

 

Nja...går like bra den grå, er ikke gjort noe serlig med den heller.....

 

MEN når slangen på wastegaten hopper av...å dra så langt inn i H**** hvor det går!!!!!!

 

Noe av det råeste jeg har opplevd...gi meg en girkasse så tåler dette over lengre tid!!!!!!!

 

(PS. den slapp på alle 4 i en slak sving, snakk om konge breislædd)

Med andre ord så kjører du på rundt 1,2bar? Den har gått bedre enn det :D Satt på med awex med kun 1,2bar, og syntes den gikk helt greit! Han selv sa den gikk som en pose peanøtter i forhold til med trykkstyringen han hadde... ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Ola

Med andre ord så kjører du på rundt 1,2bar? Den har gått bedre enn det :D Satt på med awex med kun 1,2bar, og syntes den gikk helt greit! Han selv sa den gikk som en pose peanøtter i forhold til med trykkstyringen han hadde... ;)

 

Jeg kjører på 1.1, det gjør også gamle aWeX sin. Og de går nøyaktig likt..og da mener jeg nøyaktig.

 

Det er ikke gjort noe som helst med den annet med den.

 

Hadde boost controlleren vært på, slik at man kunne kjørt på 1.5, så hadde det vært noe annet

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stolten

 

 

Nja...går like bra den grå, er ikke gjort noe serlig med den heller.....

 

MEN når slangen på wastegaten hopper av...å dra så langt inn i H**** hvor det går!!!!!!

 

Noe av det råeste jeg har opplevd...gi meg en girkasse så tåler dette over lengre tid!!!!!!!

 

(PS. den slapp på alle 4 i en slak sving, snakk om konge breislædd) [/b]

,

 

ikke noe problemer med å få kassa til å holde i gt-ren vis man har penger nok;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

,

 

ikke noe problemer med å få kassa til å holde i gt-ren vis man har penger nok;)

 

Stemmer det....er liksom der det stopper:cool:

 

Må vinne i lotto snart tror jeg...(først begynne å spille da:D )

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stolten

 

Stemmer det....er liksom der det stopper:cool:

 

Må vinne i lotto snart tror jeg...(først begynne å spille da:D )

 

Bare å selge den ene gt-ren så har du jo rå til kasse..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

Bare å selge den ene gt-ren så har du jo rå til kasse..

 

 

Kanskje det...har vært innom tanken ja...

 

Men det er liksom det...å betale på tusenvis av kroner til en girkasse, som du ikke får penga igjen på, når du til slutt selger bilen...

 

Men morsomt hadde det vært:D

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolten:

Syns jeg så en temmelig heftig grå GT-R parkert utpå et jorde ("bakom rudskogen") var det tilfeldigvis din? jeg kikket meg ihjel på den bilen ihverftall :)

 

og du andre som lurte på RX-7'ene, er en som heter Vidar, har hørt han skal ha 310 gamp i sin rx-7, en svart en

og så er det en "ny en" sølvfarget 3. generasjons..sikle..den er peeen, og så har vi jo Sturlas RX-7 som står parkert oppe ved Ford selgern ved Fuglset..men han er jo aldri ute med den så..

Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Croacker

Stolten:

Syns jeg så en temmelig heftig grå GT-R parkert utpå et jorde ("bakom rudskogen") var det tilfeldigvis din? jeg kikket meg ihjel på den bilen ihverftall :)

 

og du andre som lurte på RX-7'ene, er en som heter Vidar, har hørt han skal ha 310 gamp i sin rx-7, en svart en

og så er det en "ny en" sølvfarget 3. generasjons..sikle..den er peeen, og så har vi jo Sturlas RX-7 som står parkert oppe ved Ford selgern ved Fuglset..men han er jo aldri ute med den så..

 

Det var min, solgte den på fredag (angrer litt). Hadde ikke han kjøpt den, så hadde nok jeg vært som eier på den:)

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk målt trykket ja? Godt å høre at den kun ladet 1.1 bar, hvis ikke hadde jeg virkelig blitt bekymret. Den ladet jo 1.3 når jeg hadde den, men nå er jo mye av motoren byttet ut. Sannynligvis var det en morken og hullete wastegate-slange som gjorde at bilen ladet 1.3 uten boostcontroller, og det var nok dette som gjorde at motoren plutselig gikk til helvete når "jeg" racet mot en Escort Cossie. Jeg satt drita full i passasjersetet, så jeg merket ikke at bilen plutselig gikk mye bedre. Sjåføren min burde vel merket det, men han syntes vel det var kult siden vi knuste Cossien :) Når vi tok ut motoren etterpå var wastegate-slangen så hullete at jeg like gjerne kunne kjørt uten den. Ikke rart motoren døde ihvertfall ;)

 

 

Originally posted by Stolten

 

Jeg kjører på 1.1, det gjør også gamle aWeX sin. Og de går nøyaktig likt..og da mener jeg nøyaktig.

 

Det er ikke gjort noe som helst med den annet med den.

 

Hadde boost controlleren vært på, slik at man kunne kjørt på 1.5, så hadde det vært noe annet

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

du finner lancia delta 16v turbo motoren helt ned i 100.000kr i norge da!.-.. så en 92mod....!

 

vil helst hatt en sliken fremfor alt det japse sæplet!

 

Hahaha! Det sier en som digger Ford...æsj...

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Croacker

Idag prøvekjørte jeg en helt original 323 GT-R hos en bilforhandler (VELDIG kjedelig at selgeren skulle sitte på). Men jeg fikk alikevel tøyet den ut litt før det var nok :p

En ting jeg syns var merkelig, det var at ved 6000 omdreininger så "dødde" det liksom? kan det være luftfilteret?

Men en god bil er det, lurer sterkt på å kjøpe en!

ingen som tilfeldigvis vet om noen som skal selge en GT-R? HELST litt modda fra før takk :)

 

Det at den dødde kan være bensinpumpa også. Det var det ihvertfall på bilen min.

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

du finner lancia delta 16v turbo motoren helt ned i 100.000kr i norge da!.-.. så en 92mod....!

 

vil helst hatt en sliken fremfor alt det japse sæplet!

 

Greit nok at Lancia er billig å kjøpe, men jeg vil ikke engang vite forsikringsprisene på en Delta HF Integrale, 16v.. *grøss*

 

Men sant, ville heller kjørt en Integrale istede for 323 GT-R, eller Sunny GTi-R (eller hva de hetter) :)

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Croacker

så forresten en reprise av Autofil med en gt-r, jan erik fyren sa visst at man kunne få den opp i 240 hester til under 10 000, javel, hva får man gjort med en sånn bil for under 10 000?

 

Bør vel få byttet eksos og filter + en bleedventil for ca 10k.

Da har man jo gjort 'husmortrimmen' på en turbobil.

Og etter det jeg har hørt svarer en Mazda 323 GT-R meget bra på slike inngrep. Så jeg tviler ikke på 240hk.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår