mats lien Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Motor: chiptrimmet hos simco (nå effektiv ca 150hk), K&N konfilter, DC sports 4-2-1 grenrør, shortskift giroverføring. Understell: gule koni fulljusterbare støtdempere, H&R fjærer, Neuspeed poly foringer, 4 avstigningsstagg. Bremser: AP racing 295mm skiver med 4pots kalipre foran, originale skivebremser bak, metallomspunnende bremseslanger, nipler i overgangsstykker i rustfritt stål. Sommerhjul: 17" kosei med 205/40 dekk. Vinterhjul: 15" originale alufelger med 185/55 piggfri dekk. Interiør: Momo sport ratt, carcon girkule, OMP racing-pedaler og lakkert fothviler, innfelte VDO-instrumenter for oljetrykk, oljetemp og utetemp, gulvmatter i bilensfarge, Div stereo. EU-godkjent 11/04 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_flaathe Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 fordel med bilder kompis! Siter *97 Mod Civic HB* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7711202&sid=9asYULBXs419465&pos=105&tot=110&page=5 regner med dette er annonsen til bilen! Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Idole Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Kan nok stemme det ja.. Siter <|> Honda Civic <|> <|> IS power <|> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 150 hk med en chip..? Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 chippe vtec?:S er det ikke det som ikke er smart a?lest det noen ganger her. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Med respekt å melde - jeg ville nok ha bedt om å se dynopapirene på de 150 hamsterene for å si det sånn. Chiptuning på civic'ene har lite for seg så vidt meg bekjent. Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Med respekt å melde - jeg ville nok ha bedt om å se dynopapirene på de 150 hamsterene for å si det sånn. Chiptuning på civic'ene har lite for seg så vidt meg bekjent. De fleste Mugen og Spoon spec chippene gir vel 10hk ekstra + flytter turtallssperra til 9000rpm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s_18@CH Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 De fleste Mugen og Spoon spec chippene gir vel 10hk ekstra + flytter turtallssperra til 9000rpm. Dette er bare tull... "Mugen" og "Spoon" programmene har nok fint lite for seg på en D16 feks... Disse tuning selskapene driver jo bare med B-serien, og det du oppnår er sannsynligvis å gi bilen for mye bensin, feil fortenning og en for høy turtallssperre. Disse mapene er ikke utviklet for din motor i det hele tatt... Du setter altså spikrene i kisten for motoren din om du putter i en slik... Skal du ha noe effekt ut av en Honda motor, vil det være lurt å koste på den skikkelige deler, for så å ta den på rulla og få justert. Til dette trenger du da altså skikkelig utstyr for å tune bilen også... Det koster endel penger etterhvert med andre ord. Ble litt langt dette, men håper det oppklarer litt i forbindelse med denne chippingen. Siter Stephan Skogen Coupe Council Member # 39 Honda Civic Coupe EJ2.1 Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Var det jeg tenkte, Mugen chip gir noen hester til, men det fordrer jo at en ikke ubetydelig mengde motordeler byttes også, å bare trykke inn i en chip virket usannsynlig. Blir vel slik når man opererer på sugemotorer med et slagvolum man drikker opp på en halvtime en fyllesyk søndagsmorgen :) Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 25 hk til med en chip luft filter etc?!? hah, nei jaggu da må jeg og gjøre det ass.. :P så i annonsa som det ble linka til her og, er ikke esi 1,5 l? var en kar med en esi som sa det til meg for ei stund siden, ble bare litt usikker :p Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.NSX Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 25 hk til med en chip luft filter etc?!? hah, nei jaggu da må jeg og gjøre det ass.. :P så i annonsa som det ble linka til her og, er ikke esi 1,5 l? var en kar med en esi som sa det til meg for ei stund siden, ble bare litt usikker :p LSi har 1493 ccm slagvolum. ESi har slagvolum på 1590 ccm.....D-serie motor. VTi har 1595 (eller 1797 på 1.8 literen), men er en helt annen motor....B-serie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 da skal jeg slå han som sa det :P Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg