Gå til innhold

Tips ved kjøp av Tahoe

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg Tahoe. Og i den sammenheng lurer jeg på hva jeg bør se etter.

Eneste jeg til nå har hørt et at jeg bør sjekke om dieselpumpen er skiftet.

 

Men sitter pris på alle tips. Alt fra vanlige feil til hvilke motorer en bør velge osv..

 

Lite erfaring med de bilene fra før.

 

ToMMeN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilke motorer er mest vanlige? Blir nok uansett diesel. Bensin på slik bil koster nok litt.

 

Er nesten ferdig med lappen på c1, får større utvalg å lete i da. Tror ikke det er så mange som er reg under 3500kg

 

Tenker på å finne en bil i pris kansje ca 160000,- 1998,-99m mod

 

Men da lurer jeg nesten på om jeg skal spare noe mer og gå opp til neste karosseri 2001 mod.

 

Er det lett å finne noen som er personbilregistrert? Ville vært en fordel. Da kan kanskje andre være sjåfør for meg innimellom ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensin tahoe på gass koster mye mindre og er mindre trøbbel og du slipper jævla lukta.

 

en ombygget personbil med LPG må være kung! vet en bekjent kjøpte tahoe nå som ble klassa ned til varebil og fikk lpg.

 

amerikaner får også LPG.. 4kroner litern :) vrom vrom da kan man gasse så mye man vill

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med den? Har vel noen erfaringer å komme med ;)

 

Ser ut til at Tahoe fra 2000 ikke kommer med diesel, eller er veldig få av i så fall. Litt kjipt det. Vil jo suge en del suppe med bensinmotor.

 

Klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal gå for den nye typen eller den forrige. Sikler mye på den nye typen for å være ærlig. Greit med noe nyere bil egentlig.

 

Bare til å komme med alle erfafinger. Desto mer eg vet, desto bedre blir biljakten som må starte snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med den? Har vel noen erfaringer å komme med ;)

 

Ser ut til at Tahoe fra 2000 ikke kommer med diesel, eller er veldig få av i så fall. Litt kjipt det. Vil jo suge en del suppe med bensinmotor.

 

Klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal gå for den nye typen eller den forrige. Sikler mye på den nye typen for å være ærlig. Greit med noe nyere bil egentlig.

 

Bare til å komme med alle erfafinger. Desto mer eg vet, desto bedre blir biljakten som må starte snart...

 

Den er sinnsyk god å kjøre, er som å sette seg i et fly nesten! du hører ikke så mye til v8 før du gir litt på, da kommer grom lyden! Eller så er det jo kjempe vinter bil, kan velge mellom auto, fire lav, og bakhjulstrekk=) morsomt på vinteren, men du får ikke så mye fart for det bare spinner,hehe! masse utstyr, cruise å alt på ratte! Bruker liter`n 1,2l tenker jeg den ligger på, vis du kjører litt aktivt! Håper det hjalp deg litt

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier er at den bruker 1,0 - 1,2 ved litt aktiv kjøring? Det skal det være fullt mulig å leve med. Hørte bare en som nevnte forbruk på halvannen liter. Ble litt skremt da.

 

Har forløpig bare hørt gode ting om den bilen faktisk. Er visstnok lurt å sjekke at du har vært smurt tilstrekkelig har jeg hørt. Ikke bra hvis man ignorerer smøreniplene.

 

Trenger ikke så voldsomt med fart på vinterføre egentlig. Har vel fått lekt litt fra meg mens jeg hadde mondeoen. Havnet jo langt inn i brøytekanten med den også.

 

Hvordan er det med midtkkonsoll midtsete? Kan en lett skifte mellom dette? Eller bare vipper en ned midtsete eller noe? Er greit å kunne skvise med en tredjemann av og til, men er jo klart best med midtkonsoll til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier er at den bruker 1,0 - 1,2 ved litt aktiv kjøring? Det skal det være fullt mulig å leve med. Hørte bare en som nevnte forbruk på halvannen liter. Ble litt skremt da.

 

Har forløpig bare hørt gode ting om den bilen faktisk. Er visstnok lurt å sjekke at du har vært smurt tilstrekkelig har jeg hørt. Ikke bra hvis man ignorerer smøreniplene.

 

Trenger ikke så voldsomt med fart på vinterføre egentlig. Har vel fått lekt litt fra meg mens jeg hadde mondeoen. Havnet jo langt inn i brøytekanten med den også.

 

Hvordan er det med midtkkonsoll midtsete? Kan en lett skifte mellom dette? Eller bare vipper en ned midtsete eller noe? Er greit å kunne skvise med en tredjemann av og til, men er jo klart best med midtkonsoll til vanlig.

Trur ikke du kan bytte om på setene, du får den i 2 seter og 3 seter! Vi har 3 setern, Jeg er 14år å 1,75høy å da begynner det å bli lite bein plass, men du kan jo sette de ned på andre sia!

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har dodge ram 2500 av nyeste typen, ikke noen teit chevy ;) vurderte div, men måtte bli en ram gitt.

 

min kan jeg slå opp/ned setet for å velge om jeg skal ha 2 seter med svææær armlene, eller 3 seter.

 

tahoe bensin med LPG er billigere å kjøre enn diesel.. ombyggingen koster ca 35k dog.. LPG = 4 kroner litern

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere karoseriet får du kunn med bensin. Er som sakt enten 2 eller 3 seter men det kan byttes om lett. Jeg kjører med 2 seter for har brukt for "hanskerommet" i midten men den sitter i 4 skruer er det vel så er det bare å sette inn sete i stede. Og du har jo allerede nevnt at det er viktig at service er fulgt der den blir smurt opp. Det som har vært problemer på min er både høyre og venstre speil er byttet da varmetrådene har sluttet og fungere. Også en tomgangs måter på motoren som kostet MYE men det var vist første gang Bergheim noen sinne hadde opplevd at den hadde ryki. Eller synes jeg olje skift intervalene er rellativt hyppig på bilen som er ett minus. Men alt i alt er det en sjefs bil å kjøre. Du sitter utrolig godt i bilen og draget i motoren er rett og slett utrolig til å være en så tung bil. Alt i alt har jeg bare positive ting å si om bilen og den kan annbefales på det sterkeste. Men husk at med 98 liters tank og dagens bensin priser ryker du på 1000 kr hver gang du skal fylle. Har ikke mulighet til å konvertere til gass da jeg trenger plassen eventuelt gass tanken hadde brukt men hvis du ikke trenger all plassen bak i bilen er det abselutt noe jeg vil anbefale deg å gjøre. Håper dette hjalp deg litt i planene dine.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ikke så mye dårlige erfaringer med selve bilen ute og går. Og Klarer nesten ikke å vente på å skaffe meg en.

 

Har hørt at det ikke barer er "fryd og gammen" med tanke på at de er reg som lastebil. Virker som om de må være nedreg til varebil/personbil for å få gass, stemmer dette. Hvordan er det å få nedregget en slik bil? Noe poeng? Annet enn at andre kan kjøre for meg hvis behovet skulle være der?

 

Jeg har ikke noe behov for stor plass egentlig. Sånn sett kunne jeg jo hatt gasstank. Bensinutgiftene blir nok større enne tidligere. Hva bruker dere på milen? Blandet og langkjøring?

 

Det jeg tenkte på med setene var et det hadde vært greit med det "hanskerommet" der. Ser vel litt bedre ut også innbiller jeg meg.

 

Det ekstra setet skulle ikke vært til vanlig bruk for min del. Ville bare vært hvis noen trengte å sitte på en svipp. Så lenge jeg har plass til meg og damen skal eg overleve.

 

Takker så mye for alle innspillene her. Gleder meg allerede jeg nå, hehe.

Litt av grunnen til at det blir Tahoe nå er at jeg tidliger sa at neste bil skulle bli Tahoe, og den forrige ble for dyr ved EU-godkjenning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår