el`satanical Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Om jeg seriøst skal vurdere saaben så skal jeg gå igjennom servicehefte og slikt, for å se hva som er byttet og ikke byttet ja. Det at den har hatt en eier lover ivertfall bra! Toyotaen har hele tiden vært den som har fristet mest, og etter å ha snakket med eier over msn må jeg si at jeg tror det er en veldig bra bil! Ulempen med den er at den er importert i 2000 fra Sverige, og har hatt 3 eiere bare i norge! (inkl nåværende). Slikt syns jeg jo høres litt suspekt ut, men bilen hadde jo vært på NAF-test og kommet særdeles godt ut fra det. Det hadde vist tidligere vært overflaterust på kanalene bak, men dette var tatt hånd om på en proff måte. Register, vannpumpe og clutch var byttet ved ca 200000. Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Kjøp bil nr.4(e34) siden den også er kraftig og går til halve prisen... Så kan du heller sette opp et budsjett på ca.30000,- som du kan koste på bilen! Dette er jo uansett pengene du sparer på å kjøpe e34`n i forhold til f.eks 320`n eller saab turbon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Dersom du skal satse på en '89mod så ikke bruk så mye penger på den er mitt tips. Har kun stått gamle biler her i gården og jeg begynner å gå lei. Vil ha noe "nytt" neste gang. Husk at for 50 000 - 70 000 får du mye fint! Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Er litt enig med deg Ayapuri! Jeg har også, som du ser, bare hatt "gamle" biler, og vil denne gangen ha noe nyere. Men jeg skal ikke nekte for at en pen E34 frister! Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 ville sett på det du har glemt å tatt med i beregnelsen først ... forsikring.. er stor variasjon på forsikring på de bilene der.. og på BMWen kan du fort gå på en smell Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Hvorfor ikke prøve noe italiensk? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7723137&sid=6a6VtJEdU609689&pos=7&tot=243 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7535183&sid=6a6VtJEdU609689&pos=6&tot=243 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1100138 Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Hvorfor ikke prøve noe italiensk? Tror du burde lese første posten en gang til. HOLDBARHET står høyt i fokus her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Kebab_Gud: Har det i bakhodet. Skal ha det i fadern sitt navn, men skjønner jo at det kan være store forskjeller da. Jeg regner med bmw'en er værst ja. Angående italiensk så har jeg ikke heelt troen på disse gamle. Om det er noe i det eller ikke er ikke noe jeg vet, da jeg aldri har snakket med noen som har eid en selv. Uansett tviler jeg på at noe slikt blir aktuelt, men takk for tipsene :) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Tror du burde lese første posten en gang til. HOLDBARHET står høyt i fokus her... Da bør du nok prøve igjen,leter man en stund finner man velholdte italienske biler eid av entusiaster,og dermed like mye holdbarhet som andre biler i samme klasse. Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Da bør du nok prøve igjen,leter man en stund finner man velholdte italienske biler eid av entusiaster,og dermed like mye holdbarhet som andre biler i samme klasse. Ja man må jo være entusiast for å få en italiensk bil til å holde like lenge som mann i gata får en tysk eller svensk bil til å holde... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Så dropper vi italienske biler :D Mer info om Saaben og Toyotaen ønskes :) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Spørs jo til hvilket formål bilen skal brukes til også da. Er vel ikke akkurat verdens romsligste bil den celica'n vil jeg tro? Saab er både fornuftig samt. at den har jo en litt småsprek motor:) BMW drar på bakhjulene, noe som tilsier mye moro på vinteren :D Kvaliteten på noen av bilene kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke er erfaren nok og heller ikke har kjørt noen av de bilene nok til at jeg har fått lagd meg min egen mening om dem. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Formålet er vel ønsket om en småsprek bil, som ikke ruinerer meg i vedlikehold. Plass er ikke så heftig :) (derfor jeg nesten bare ser på couper) Det med at bmw drar på bakhjulene er selvfølgelig ikke negativt nei ;) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Skjønner.. :) Jaja, jeg har iallefall kjørt alt for få biler til å uttale meg om vedlikeholdskostnader på de overnevnte bilene. Kjører svensk stål med snurre i jeg til så lenge:P hehe Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Trur jeg ville gått for saaben!=) Det er masse av komfort, sikkerhet å power:) De 185hk er spreke de åsså er det jo høytrykks turbo så det napper bedre enn lavtrykk:) Så får du jo 240 med chip, da begynner det å gå bra! Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg