Gå til innhold

A4 tEqUILA (Racing)

Ranger emnet

borabora

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På vei for å hente bilen ble det kjøpt en S4 grill av en fyr fra VW Audi forumet. Og på veien hjem var jeg innom NBS på Liertoppen for å kjøpe hvite blinkere. Fikk låne noen hvite baklykter av ei jeg kjenner og satta på noen 18"A8 felger jeg hadde på den andre bilen min. :)

Tok av alle emblemer bak og S4 merket foran selvfølgelig.

IMG_1380ps.jpg

IMG_1350.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det tid for litt trim.

Kjøpe Ramair filter, Forge avlastningsventil og effektanlegg av TS-Racing.

Handlet stor intercooler av TWG(tror han kaller seg det her :) ) og litt rørbøyer og silikonslanger for å bruke på den. Fikk masse hjelp av en kamerat som hadde montert på sin og satte på alt det andre selv.

Orginal

IMG_1396.jpg

Ny

IMG_1398.jpg

IMG_1397.jpg

IMG_1399.jpg

.IMG_1400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enkel modifisering av fanger for å sikre luft til banekjøring.

IMG_1409.jpg

IMG_1410.jpg

Så ble det "steg 3" hos TS, skulle vel bli 200 hk og 320 nm ifølge det som ble sagt. Ble mye mer morsom iallfall.

Så ble det nye felger. 8x 17 Compomotive MO 6 eika, ny versjon som kom ifjor sommer som skulle være lettere og sterkere enn den forrige. Kjøpt fra Kollevold. Fikk kjøpt noen brukte dekk ettersom Sharif ikke hadde Toyo slicks til meg. Har også tatt av de hvite lyktene og satt på de røde igjen.

IMG_2189.jpg

.IMG_2219.jpg

.18a5f1f0.jpg

Montert olje temp, olje- og turbo trykk i luftdysene i midtkonsollen.

.89aa7237.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Tyskland en tur på biltreff og handlet da facelift, angeleyes lykter(hadde ikke uten).

Også tatt bort oransje lyspærer.

.IMG_2260.jpg

Så ble det kjøpt inn KW variant 3 som en kamerat fikk tak i billig. Og på Essen messen kjøpte en annen kamerat inn FK klarglass baklykter.

Fete 15" vinterhjul. :D

IMG_2357.jpg

IMG_2340.jpgIMG_2336.jpg

Har også vært og fått godkjent senking i vognkortet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte også på cat erstatter kjøpt privat, tror det var Supersprint.

Pioneer BT 70 og kjøpte GReddy turbotimer.

Liten testing på vintertreffet til VW Audi klubben i Sverige. :D

Pikkdekk på stårlfelg med kaplser....

IMG_2425.jpg

For en måneds tid siden så begynte jeg å gjøre klar bilen for sommeren.

Tok av senkesettet for å justere høyde, stivhet og retur riktig. (Fant ut at jeg ville ta det etter jeg hadde kjørt en stund. )

Skiftet olje(Agip 10/60), bremsevæske(Statoil 5.1) og kjølevæske(Orginal)

4 hjulskontroll.

Og polert litt.

IMG_3239.jpg

IMG_3259.jpg

IMG_3179.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har der! Skikkelig tøffe frontlykter! Angeleyes?

Mener å ha sett bilen din på VACN-treffet forrige helg...stemmer det?

Edit: Beklager, såg nå at du skrev det var angeleyes. Pc`n er så treg med å få opp alle postene her. derfor..;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det slutten av mai og Sharif hadde ikke Toyo slicks da eller av forskjellige grunner. Ble til at jeg kjøpte Yokohama Advan 048 som jeg hadde brukt på S3en min før, dyre men veldig bra.

Kom over en sportsstol til førersiden og trenger den støtten man kan når det blir litt aktiv kjøring. Handlet også inn et sett med Omp 4 punktseler når jeg var på Kollevold og hentet dekkene.

Fikk også testet bilen litt på Våler i helgen under Hovedtreffet til Vw Audi klubben. :)

Takk for bilder til Ole C Wold og Fredrik Olastuen. :)

IMG_2888.jpg

IMG_2903.jpg

0_341.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Hovedtreffet fikk jeg også kjøpt ett Neuspeed 19 mm stabstag til å ha bak av en hyggelig trønderr. :)

Blir vel til at jeg kjøper S4 stag foran trenger bare litt mer penger.

I går handlet jeg litt større bremseskiver 312mm Brembo og kalipperholder av en fyr fra så det blir vel montering av det her til helga.

Har også noen Ferrodo klosser som jeg kjøpte i vinter av en annen fyr som blir monteret samtidig.

Driver og ser etter større oljekjøler også og vurderer denne her.

http://www.dieselgeek.com/Detail.bok?no=310

Kjøpte forresten shortshift der før jeg kjøpte bilen, glemte å nevne det her istad. He,he.

Lakkert kalippre rød også iår, var sølv i fjor.

Har vel glemt noe og kommer med mer bilder senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har der! Skikkelig tøffe frontlykter! Angeleyes?

Mener å ha sett bilen din på VACN-treffet forrige helg...stemmer det?

Edit: Beklager, såg nå at du skrev det var angeleyes. Pc`n er så treg med å få opp alle postene her. derfor..;)

Takk, takk. :)

Stemmer, var der. Drevet og skrevet for harde livet her. He,he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk. :)

Stemmer, var der. Drevet og skrevet for harde livet her. He,he.

hehe..merker detta..bra tråd med mye bilder! det er vi gla i vettu! ;)

mulig du har skrevet det men gidder ikke sitte 8 minutter så pc`n skal få fram alle bildene, hvor mye harru senka bilen?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..merker detta..bra tråd med mye bilder! det er vi gla i vettu! ;)

mulig du har skrevet det men gidder ikke sitte 8 minutter så pc`n skal få fram alle bildene, hvor mye harru senka bilen?

Mente at jeg skrev alt det nå mens du svarte. :)

Tja, nok.... Aldri giddet målt, bare litt når jeg skulle på biltilsynet så den ble i "lovlig høyde i forhold til tuv. Er vel igjen 4-5 c,m foran og 0.5 bak. Viktigst var å få den i "rett" høyde så den passer greit med hjulene og ca lik bak og foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider