Gå til innhold

Brukroa-garadge: Dino - turbocart...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

kan skaffe r6 motor til deg, litt morsommere å turbokonvertere :D

 

Hehe... Sant det, men er nok litt dyrere vil jeg tro... Men takk som byr... :) Kan vel si at det her er et prosjekt jeg har ved sia av Volvo`n, så vil bruke minst mulig penger på det... Bygge go-cart er noe jeg har hatt lyst til å gjøre i 3 år nå, men har ikke blitt noe av, men nå lå vel alt tilrettelagt for det så må bare prøve... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet om ett lignende prosjekt. En kompis av meg som sitter i rullestol som turbokonverterte en motorisert terreng rullestol. Brukte turbo fra en bmw diesel. Og førgasser fra en 125 helcross (Kx tror jeg). Satte forgasseren før turboen. Men dette er jo ikke tema vist du snakker om ic. (Noe jeg egentlig tror har lite for seg pga av størrelse på effekt økning) Den lader vel 0,2 på maks trykk. Men merka bra forskjell på draget. ;) Motoren er en v-twin gressklipper motor tror jeg. Husker ikke hvor mange kubbik den var på. Men tøft prosjekt. Hvordan har du tenk å gjøre det med driv verk? Gjøre som vanlige karter (under 125) med drev rett på veiva? Eller bruke gir kassa som står på motoren og lage deg en form for gir overføring?

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om ett lignende prosjekt. En kompis av meg som sitter i rullestol som turbokonverterte en motorisert terreng rullestol. Brukte turbo fra en bmw diesel. Og førgasser fra en 125 helcross (Kx tror jeg). Satte forgasseren før turboen. Men dette er jo ikke tema vist du snakker om ic. (Noe jeg egentlig tror har lite for seg pga av størrelse på effekt økning) Den lader vel 0,2 på maks trykk. Men merka bra forskjell på draget. ;) Motoren er en v-twin gressklipper motor tror jeg. Husker ikke hvor mange kubbik den var på. Men tøft prosjekt. Hvordan har du tenk å gjøre det med driv verk? Gjøre som vanlige karter (under 125) med drev rett på veiva? Eller bruke gir kassa som står på motoren og lage deg en form for gir overføring?

 

Så rått :) Jeg lå å tenkte på det med å setta gasseren før turbon i går kveld skjønner du... Da vil turboen dra til seg bensin ikke sant? Men ska bensin bare gå rett igjenom turboen eller hvordan pleier man å gjøre det? Jeg ska montere motoren med girkasse rett over akslingen med vanlige drev og giroverføring framver... Clutchen blir på beinet, og giringa blir slik at oppgiringa blir ved å dra spaken bakover...

 

Mvh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagd bærelager til bak akslingen min... :) Brukte to lager ifra ei Saab 900 Turbo girkasse jeg hadde liggende... De to som sitter inntil kassa på hver sin side og som stikkakslingene ska gå ut ifra... Det ene ble litt stygt, men begge ble plane... :)

 

Sammenlignings bilde av turboen... Den jeg ska bruke på carten er til høyre i bilde også er det en standar turbo i T3 størelse til venstre:

 

P1010080.jpg

 

T3 til høyre denna gangen gitt:

 

P1010079.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår