Gå til innhold

Opel Kadett C - prosjekt fra 1.2 til 2.0i OHC

Ranger emnet


Panerai75

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en tråd på mitt nye prosjekt. Det er en 78 1.2S som har fått montert 1.6 bakstilling og forstilling. 5trinns getrag og 2.0i OHC. Motor og drivverk er greit, men det er en del som må gjøres med karosseriet: Diverse bulker. Rust i dørk under førersete og rust foran venstre hjulbue bak. Har ikke fått full oversikt ennå, regner med å finne litt etter hvert.

 

d30335af.jpg

 

Varmeapparatet er flyttet for gi plass til 2.0 16V. Noe arbeid gjenstår med luftslanger i kupeen

 

Her er et bilde fra da jeg hentet den.

c865247f.jpg

 

Her er kupeen bak

DSCF2517.jpg

 

Førerplassen

DSCF2518.jpg

 

Skal prøve få lagt ut litt flere bilder etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer det ser ut som ett ok prosjekt det der mye arbeid men blir garantert en kul bil når den blir ferdig min bror hadde en kadett coupe 1.2 som han bygde om til 2.0E å den gikk ganske bra med en org 2.0e på 1.6 driverk men han hadde 1.6 kassa også i å den tålte ikke det men du har jo getrag kasse du får sende flere bilder ettervert skal gjøre det samme selv så skal bli gøy å følge arbeidet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke scoopet jeg heller. Tror det blir til at jeg skaffer meg et nytt panser. Har tenkt å skifte lykter til doble runde, men jeg vet ikke om det blir fint. Jeg får se hva jeg finner. Jeg tror det er ny type lykter, men blinklysene mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

tøff bil! du har vel tilfeldig vis ikke et koblings sjema over lednings nettet på motoren over til bilen? Skal sette inn en slik motor i min å trenger litt hjelp når det kommer til det elektriske!?

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår