Plastic Racer Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Heisann.. Har en 4kanals forsterker, men 2 av kanalene er ødelagt.. Har en sub og 2 6x9 å drive.. Så derfor ble det litt dårlig løsning... 6x9ene ble koblet inn i en kanal. mens suben fikk sin egen. Men da kommer det... Susing og piping! Du hører bare pipingen på lavt volum, men allikevel... Så for å få vekk pipinga må jeg kjøre subben eller 1 av 6x9ene på 2 kanaler. Derfor kan jeg bare drive en av tingene.... Selv når jeg setter de 2 6x9ene på hver sin kanal kommer pipinga. Hvorfor kommer den pipinga? Er det noen innstillinger eller lignende jeg må fikse på? Jeg har ikkenoe peiling på stereo.. Vet hva hva som går hvor.. :P Jeg har disse(http://www.brl.se/main.aspx?mc=285&c=285&p=2648) 6x9'ene og en 12" MTX 1000W sub.. Siter 1997 Audi A3 1.8 Ambition VACN - Østfold Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x3msport Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 sjekk jordingen i forsterkeren din! skru av dekselet og sjekk om det er brudd på ledningen eller om den er løs. Siter ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plastic Racer Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Den sitter som den skal den.. Fikk hjelp av noen med litt peiling idag, og de sa at det kunne være at forsterkeren var for dårlig til å dra høytalerne bare på en kanal. Det er en 10år gammel forsterker, så dem er jo litt shabby atpåtil.. :P Stod forresten parkert ved siden av en Primera med pekkogpung.com reklame bakpå idag.. :P Siter 1997 Audi A3 1.8 Ambition VACN - Østfold Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x3msport Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Det var nok Marius det da tenker jeg! Men hvis forsterkeren er ti år gammel så trenger den å bli byttet ut allikevel da! ;) Siter ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 takler forsterkeren din 2 ohm da? siden du har koblet 2 6*9 på 1 kanal. Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Det sier seg vel nesten selv at den forsterkeren er defekt... 4 kanaler, men 2 av de er ødelakt... tipper alle er ødelakt, men det er fortsat lyd i 2 av dem... Og har du null peiling som du sier, så burde du ikke røre en dritt, og heller få noen som kan det, til å se på det... det er sjelden det går bra og prøve seg frem når en ikke vet forskjell på +/- ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plastic Racer Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 takler forsterkeren din 2 ohm da? siden du har koblet 2 6*9 på 1 kanal. Ohm innstillingsbryterne har falt av! :P Så jeg vet ikke om den står på 2 eller 4 ohm jeg.. :P Siter 1997 Audi A3 1.8 Ambition VACN - Østfold Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 hadde den bryter til å stille inn ohm? jøsses, lærer noe nytt hele tida?.... men når du kobler to elementer med 4 ohm til en kanal, blir vel impendansen halvert, og da blir det 2ohm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg