Toro Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Hva kan jeg kjøre på i trykk på en 1,9 tdk motor uten å ta topp-pakningen? Og hvordan justeres trykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Fra tråden "D.I.Y, gjør det selv tråden" PS! Alt gjøres selvsagt på eget ansvar. Det første jeg gjorde var å justere opp pumpen med skruen som vist på bildet. Løsner en mutter og skrur skruen inn. Du vil da merke at turtallet øker og må da justere dette ned her, som blir på baksiden av pumpen. løsne mutter å skru "skruen" ut. En annen ting som en her på forumet tipset meg om, var om du ikke får nok diesel med dette, så skal en løsne skruene merket på bildet og vri hele huset med klokken sa han, da går turtallet ned, og man kan justere mere diesel. Dette har jeg ikke prøvd selv, og vil tro man flyttert "tenningstidspunktet" med dette, så vær forsiktig, amitraxx tok vel knekken på sin motor på et eller anna vis, kanskje han kan si hva han gjorde "feil" Men for å få mer effekt er det ikke nok med bare mer diesel, man må også ha luft, og avhengig av turbo type og motor årgang er dette litt forskjellig i fra bil til bil. Noen må kappe en slange og "bløde" wastegate ventilen med en ventil el lign, eller gjøre noe med stag. På min ser det hvertfall slik ut nede med turboen og jeg løsnet mutteren og skrudde den skruen (husker ikke hvilke vei, men det merker en fort) for å justere turbotrykket. Men la meg få poengtere, dette blir gjort på eget ansvar, slik jeg har gjort det, og det fungere for meg, og fraskriver meg alt ansvar om det skjer noe med din motor. Noe som kan være lurt å montere er en turbotrykksmåler for å se hvor mye trykk du kjører med. Min går på ca 1,1 nå. i så tilfelle kobler du denne inn her. Og for de spesielt intr. så er det universale bensinfilteret for å ta opp pulseringen slik at ikke måleren min går løpsk. Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 ja jeg kikka litt på den tråden, men jeg har nok en litt annen løsning på min turbo. Det eneste jeg fant av mulige justeringsskruer var en umbrako skrue på siden av selve turboen, rett under den slangen som kommer fra luftfilteret. Førsøkte også å skru opp diesel trykket noe, det ble faktisk noe bedre repons, men den røyk noe ekstremt med svart røyk når jeg ga på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Svart røyk er saker det :roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Etter hva andre sier så tåler selve motoren det trykket turboen noen gang klarer å levere, er vell heller mangel på diesel som kan være problem med så høyt trykk. Ladet fint 1,5+ (Måleren gikk ikke lengre) men det var ikke noe å hente over 1,0-1,1 grunnet mangel på diesel, så sant du ikke justere på denne, dette har jeg ikke prøvde selv enda, men har planer om det. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoTriX Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Noen som har noen bilder av intercooler-installasjonene sine? Har en 1,9TD og en IC liggende og slenge, og tenker på å endelig få ut finger'n... Siter 2000 Peugeot 406 Break HDIKjør hardt, kjør stil -kjør dieselbil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Noen som har noen bilder av intercooler-installasjonene sine? Har en 1,9TD og en IC liggende og slenge, og tenker på å endelig få ut finger'n... Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoTriX Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Takker :D Siter 2000 Peugeot 406 Break HDIKjør hardt, kjør stil -kjør dieselbil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoTriX Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Hva slags rørdim trenger jeg og hvor kjøper jeg det billigst? Noen tips? Siter 2000 Peugeot 406 Break HDIKjør hardt, kjør stil -kjør dieselbil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Hva slags rørdim trenger jeg og hvor kjøper jeg det billigst?Noen tips? Tja rundt 2" tenker jeg er greit. Jeg brukte eksos bøyer fra simons (bilextra) lakket dem innvendig og utvendig for å hindre rust, og sørget for at det ikke var noe metallspon igjen i dem, var litt i noen, men det beste er vell rustfritt eller alu. Slangene kjøpte jeg på ett hydraulik verksted alà Tess. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_PYRAMID_ Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Min lader mellom 1,2-1,3 tror du/dere det er for mye? Siter '06 VW Passat 2,0TDI Highline 140hk, '99 VW Passat 1,9TDI '87 Audi 80 1,8S (solgt), '02 VW Passat 1,9TDI Highline 130hk (solgt), '93 Golf III GTD (solgt), '87 VW Passat 2,2 5E (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Min lader mellom 1,2-1,3 tror du/dere det er for mye? Det går nok helt fint, men får bilen din nok suppe? er jo ikke vits i å lade 1,3 om den går like godt med 1,0? Og om du lader fritt så kan turoben ta skade av dette eller korte ned levetiden. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Festa IC med strips? :iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
708 Racing Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Golf 3 GTD Special: Hvilken bil har du henta cooler ifra? Har selv en liggende ifra Audi, som jeg vurderte å sette i, men ser nå at din hadde passe en del bedre... Siter Tråden om min SKODA PICKUP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_PYRAMID_ Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Det går nok helt fint, men får bilen din nok suppe? er jo ikke vits i å lade 1,3 om den går like godt med 1,0? Og om du lader fritt så kan turoben ta skade av dette eller korte ned levetiden. Det veit jeg nesten ikke. jeg har kjøpt bilen sånn, så jeg har ikke justert noe. Tror ikke det ryker noe særlig svart i alle fall. :) Siter '06 VW Passat 2,0TDI Highline 140hk, '99 VW Passat 1,9TDI '87 Audi 80 1,8S (solgt), '02 VW Passat 1,9TDI Highline 130hk (solgt), '93 Golf III GTD (solgt), '87 VW Passat 2,2 5E (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.