Gå til innhold

Eu-kontroll og frister

Ranger emnet

awt

Anbefalte innlegg

Saken er den at bilen min skulle vært EU-godkjent mai 2006. Dette er den da ikke, av den enkle grunn at jeg visste bilen ikke ble eu-godkjent før senkesettet mitt var godkjent i vognkortet.

På grunn av arbeid og slik kunne jeg ikke bestille time før midten av mai for godkjenning av dette, slik at jeg kunne bestille time for eu-kontroll etterpå og få den godkjent før måneden var ferdig.

På grunn av at jeg hadde fått feil Tuv-papirer av forhandleren min til senkesettet ble ikke dette godkjent, og jeg måtte bestille ny time for godkjenning. Papirene er nå skaffet, og jeg har fått ny time i begynnelsen av juni, og bilen har ikke vært til eu-kontroll fordi jeg ikke ville "kaste" bort penger med å prøve å godkjenne noe jeg visste ikke kom gjennom.

Jeg tenkte aldri noe mer på dette før jeg leste noen lokale nyheter idag der en bil hadde mistet skiltene sine på grunn av manglende eu-kontroll, så da lurte jeg på om biltilsynet tar skiltene mine når jeg kommer til de, eller om det "er litt å gå på", eventuelt om unnskyldningen min er "gyldig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bilene som er laget i partall årstall skal inn i år, de andre skal inn til neste år. Det siste tallet i reg nummer står for hvilken månde en skal inn i. Altså er det siste tallet 1 så skal den inn i januar, 2 februar, 3 mars ovs. Men det er en eller to månder som ikke er noe også, men husker ikke hvilke.

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det går over tiden så vil du få et brev om at bilen ikke har vært vist/godkjent og at du har ut denne måneden (dvs måneden etter at den skulle ha vært godkjent)

Er den ikke godkjent innen den måneden, så får du brev om at det er krevd avskilting på bilen.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bilene som er laget i partall årstall skal inn i år, de andre skal inn til neste år. Det siste tallet i reg nummer står for hvilken månde en skal inn i. Altså er det siste tallet 1 så skal den inn i januar, 2 februar, 3 mars ovs. Men det er en eller to månder som ikke er noe også, men husker ikke hvilke.

Det er vanligvis riktig ja, men husk at det ikke gjelder alle biler...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanligvis riktig ja, men husk at det ikke gjelder alle biler...

Noen biler har av forskjellige grunner fått permanent flyttet sin kontrollmåned, ja, derfor er det lurest å sjekke opp mot et register, slik at man får riktig informasjon.

takk takk=) men jeg har reg nr. som slutter på 7.. trudde jeg skulle inn i juli jeg da? men jeg skal inn i november.. hvordan har det seg?

Fordi juli er feriemåned (både for BT med lavere kapasitet, samt kundene, slik at de kan reise på ferie), ergo skal disse inn i november, som blir måned 11, som ingen bilskilt ender på.

Desember, måned 12, som heller ingen skilt ender på, er en oppsamlingsmåned man bruker til forskjellig.

:)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider