Gå til innhold

JBL: Opel Kadett C 1.2N Turbo

Ranger emnet


JBL

Anbefalte innlegg

  • Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er framgang her ser jeg....

Åssen går det med motoren?? Fått montert turboen og gasseren eller??

 

Et spørsmål.. Og høyst sannsynlig har du skrevet om det tidligere, men hvor tar du oljetrykk til turboen fra?? Tar du å fjerner oljetrykksmåleren og setter slange derifra??

Jeg satte sammen mye av motoren min i helga og begynte å se etter et sted å ta oljetrykk fra. Fikk en turbo av en kamerat. Fra en 87 Pajero, den får duge...

 

Angående felger syns jeg du skal bruke brede 13". Sammen med senk er det rått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger vel noen ats classic på autodb ;) to var vel 8*13 tror jeg, og 7,5 eller 7*13. det er RÅTT!!

 

slik jeg forsto med de ørene ved lyktene så er de vel også får å hindre at lort etc kommer helt fram, siden det ikke er noen innerskjærm på kadettene....

 

JBL : hvem er det som har den kadetten med den utrolig stygge breddinga oppi korsvegen? lurer litt på hva han egentlig har holdt på med :S :P

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter felgene litt på vent ja, for å få ferdig karosseri og få bilen på veien til sommeren! :)

Bryr meg egentlig ikke om Compomotive er oppbrukt siden jeg liker de veldig godt!

 

De "ørene" er også festet for hovedlykt og blinklys (78mod og oppover)

Ellers så holder jeg på å montere skjermer og tilpasse de,

siden det ikke er 100% passform fra Veng akkurat.. :(

 

Oljetrykket henter jeg ut der oljetrykksføleren sto ja.

Har ordnet med slange fra blokka og y-ledd i enden for montering av trykkføler til oljetrykksmåler og uttak til turbo!

 

Skal komme med en bildeoppdatering snart!

 

 

Den Kadetten som har blitt misshandlet er det en nyinnflyttet familiefar som har...

Skulle hatt skikkelig juling.. :knock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Den Kadetten som har blitt misshandlet er det en nyinnflyttet familiefar som har...

Skulle hatt skikkelig juling.. :knock:

 

 

 

eni me den..

hadde den bare vært normal så har jeg faktisk tatt bilen under vurdering!!

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å monterer skjermer som ikke passer helt! (Veng) :cry:

kadett103.jpg

 

Har laget meg et eget lite instrumentpanel:

 

Første runde med sparkel.

kadett104.jpg

 

Resultatet ble sånn:

kadett105.jpg

 

Ellers så var jeg innom Tess idag og fikk laget meg en slik:

oljeut.jpg

 

Skal stå i blokka og gå nesten 90' rett opp, å på y-leddet skal det være oljetrykksføler og utak for olje til turbo. :)

Så har jeg fått satt inn oljetemp.føler i bunnpanna, skal få lagt inn et bilde av den senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor mye du ga?? Sku hatt en slik sjøl... Kjekt at den kan brukes både til å ta ut olje til turbo og samtidig kan man ha kontroll på oljetrykket...

 

Legg ut bilde av hvordan du gjør det med oljetempføler..

 

Mulig du har lagt ut bilde av det før, men har du laget sånn skvalpeplate i bunnpanna slik at pumpa hele tida har olje sjøl om man sladder litt??

Mulighet til å legge ut et nytt sånt bilde samtidig som du legger ut bildet av oljetempføler...

 

Kommet noe lenger egentlig?

Ser det er noen dager siden du har lagt ut noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor mye du ga?? Sku hatt en slik sjøl... Kjekt at den kan brukes både til å ta ut olje til turbo og samtidig kan man ha kontroll på oljetrykket...

 

Legg ut bilde av hvordan du gjør det med oljetempføler..

 

Mulig du har lagt ut bilde av det før, men har du laget sånn skvalpeplate i bunnpanna slik at pumpa hele tida har olje sjøl om man sladder litt??

Mulighet til å legge ut et nytt sånt bilde samtidig som du legger ut bildet av oljetempføler...

 

Kommet noe lenger egentlig?

Ser det er noen dager siden du har lagt ut noe...

 

Ja, betalte 292,- med 50% rabatt på nipplene og koblingene, så det er ganske dyrt kan du si..

 

Oljetemp.føleren ligger ganske lavt - under oljenivå selvsagt:

oljetemp.jpg

Har ikke laget noen skvalpeplater, regner med det går bra uten, er jo en liten plate der fra før så..

 

Ellers så er det karosseriarbeid det går på, har fått på skjermer, dører, bagasjeluke å panser nå:

kadett106.jpg

kadett106.jpg

 

Begynner å bli klar for grunnarbeid! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår