JBL Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Etter det jeg har skjønt så er det trykkgasser på volvo med turbo, men tror kanskje de er litt store. Jeg sjekket på http://www.finndel.no etter gasser til Renault 5. Der står det Solex gasser på flere, men veit ikke om det er trykkgasser.. Regner nesten med at Solex har laget gassere til sugemotorer og. Men etter det jeg forstod så er det Renault 5 GT turbo som har den aktuelle gasseren. Vi får se når jeg får i sammen igjen motoren om jeg søker videre da.. Lykke til videre. Konge prosjekt Enkelte eldre Volvo B21/B23 hadde forgasser og turbo, ja. Mulig den blir litt stor, men hvis du setter forgasseren før turbo kan det fungere. Solex 32DIS fra Renault 5 Gt-Turbo er den du leter etter! Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Ja jeg har lest at man kan sette gasseren før turboen men det blir vel litt jobb. Hvor skal jeg da sette gasseren?? Men da kan jeg vel bruke orginalgasseren i utgangspunktet. Men da kommer vel nok et problem: får den nok bensin?? Får høre med noen som har gasser fra en b 21 turbo. Låne en og se om den passer med litt mekk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 hva med to orginale forgassere da? :D hehe. å du JBL : ka enn du gjør ikke finnj på å sæll biln din!! da kjæm du t å anger som F@#N! Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Ja kanskje jeg skal sette to orginale gassere før turboen. Takk for forslag. Noen som veit om det lar seg gjøre?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Tror heller jeg ville satset på en Stromberg forgasser beregnet for Volvo rett før turboen. Må passe på å ha så korte rør som mulig og forgasseren så nære turbo som mulig, hvis ikke vil bensinen fordampe. Kadettn bli aldri sælt, nei! ;) Go-bil'n min d! Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Så da må altså gasseren plasseres mellom luftfilteret og turboen. også et kortest mulig rør over til innsug? Har jeg forstått alt riktig da? Det beste er jo å bruke trykkgasser men hadde vært moro å prøvd gasser før turboen.. Helt riktig, ikke selg kadetten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Ja, du har forstått det da. Men, det vil ikke være en opptimal løsning i forhold til trykkgasser og plenum. Når du setter forgasseren før turboen så vil bensinen etterhvert ødlegge tetningene i turboen, og den vil begynne å bruke olje å bli slarkete. Men, for all del, prøv det! ;) Kan bli morro! Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Vi får se hva det blir til når jeg får sammen motoren. Skal hjem i kveld og da blir det vel å sette sammen motorn.. Hadde vært moro. Kjøper uansett ikke ny turbo så gjør vel egentlig ikke om den går etter ei stund... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet April 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Får ta ting litt etter hvert sånn som jeg gjør, blir ikke så mye penger å bruke på en gang da! :) Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 en kompis monterte turbo på sin 1200s og brukte gasser fra volvo turbo og monterte den sånn at den stakk litt ut av pansret så d sto turbo:P Siter RV-Tuning |BMW e28 545i prosjekt| |BMW e28 518i brukshulk| |BMW e23 745i delebil| |2x Opel Kadett C| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Og den bilen gikk som den skulle? Slik det ser ut nå så blir det gasser fra Volvo. Men ikke enda. Fikk satt i stempla og honet sylinderene i helga som var og da blir det å sette sammen litt mer i helga som kommer. Men stresser ikke, har jo ingen bil å sette motorn i enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Oljeretur fra turboen er nå sveiset inn på bunnpanna, og det ble slik: Så, endelig har jeg fått igjen bilen etter rustsveisingen. Nå har hun fått seg nye hjulbuer, kanaler og lyktefester forran! :D Kappet ut og fått inn en ny bit hvor org. speilet var festet: Begynner å bli bil nå! :D Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 AHH... ser meget bra ut :D kosta det my å åf rust sveisa alt det der da? om jeg kan spørre ;) er på utkikk etter ny kadett c selv nå ;) (savner gammel bilen min :() Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Takk! Ble ganske dyrt, betalte nesten 11000 - over 30 timers arbeid sånn ca. :) Gleder meg til å bli ferdig med karosseriarbeidet nå! :) Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 det tror jeg på, karosseri arb er til å bli grønn av.. (synes nå jeg da) står sikker en stan men, hvilke felg planer har du? Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg