Gallagher Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 vel, her kommer noen andre merkelige :) den ene er en jeg har stående hjemme på låven.. ikke akkurat vw, men samme konsernet.. den endre er jeg ikke sikker på... hvem klarer å gitte seg frem til hva slags doning det er som står i garasjen min ?? Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 en traktor fra porsche :) Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 10 poeng til helios.. porshe allgaier traktor fra 55 med ensylindret 800 cc og 11 hk.. pleier ofte å si jeg har en rød porshe cab fra 55 i garasjen :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 10 poeng til helios.. Porshe allgaier fra -55 med ensylindret 800cc motor med 11hk.. pleier ofte å si jeg har en rød 55 porshe cab i garasjen ;) en annen bil som står i garsjen på evje.. ikke fullt så sjelden da, men et meget sjeldent syn i norge.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 jeg må ta meg en tru til Evje igjen.. er noen år siden sist det.. virker som det er mye morsomt der..hehe Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 stemmer det helios :) synes du er god jeg.. porshe allgaier fra 55 med 11 hk og 800cc motor. Pleier ofte å si jeg har en rød porshe cab fra 55 stående i garasjen :) en annen bil som står i garasjen på evje, ikke fullt så sjelden men et sjeldent syn her i landet.. iallefall i de fargene :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Må bare: Kübelwagen har ikke karosskode 181, det er det Thing (den rosa over her) som har ;) Kübeln er kode 82 ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Må bare: Kübelwagen har ikke karosskode 181, det er det Thing (den rosa over her) som har ;) Kübeln er kode 82 ;) det er helt korrekt Mad_maxx.. så ikke den feilen som noen har nevnt over her. ellers så har vi en litt merkelig merking på denne bilen og ;) noen som kan komme med korrekt historikk på det ? Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 om jeg kan komme med korrekt historikk på akkurat emblemet du har i fronten på grillen vet jeg ikke.. men bilen er ihvertfall en VW Derby (om jeg da ikke tar heelt feil, har nemlig ikke briller på) og merket kommer vel kanskje fra en audi 50 eller tilsvarende. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 korrekt det og :) audi 50 konstruert polo, men bilen var for "billig" for audi, så de gav den til vw, der den fikk navnet polo.. noen år senere konstruerte de en sedan versjon av bilen og gav den og til vw som lanserte den under navnet derby.. forresten meg som har det veldig morsomt med 55 hk på bane på bildet der ;) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 har tipset kamerater min per lindgren kjent som vw guru i vacn :) skal se om ikke han kan komme med noen :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 fridolin er jo en skikkelig gromsak. får desverre ikke posta bilde da jeg bruker opera'n på mobilen nå. Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spooz Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8012407 http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=7887359 Siter Spooz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 nå er vel kanskje RSi og R32 rare om man bruker engelske betydningen av ordet.. men rare som i den norske betydningen er de vel strengt tatt ikke :P vi ønsker oss mere biler vi kan gjette på :P Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Siden Oshim allerede har nevnt navnet på den.. så velger jeg å legge ut bilder av Fridolin og fortelle hva det er.. istedenfor å la dere gjette.. men kanskje noen kan fortelle meg hva som er merkelig med baklyktene på denne fridolinen. :) og en litt mer original en det Tyske postverket hadde behov for en bil, og i samarbeid med Volkswagen og Westfalia så kom man fram til en bil alle var fornøyd med. Bundespost hadde et ønske om en bil som hadde ca to kubikkmeter plass og en nyttevekt på 350-400 kg. Serieproduksjonen starta i 1964 og det ble laga 6 129 biler. Bilen var basert på Type 14, VW Karmann Ghias brede bånnplate. akslinger motor og girkassa stammer fra bobla. Karosseriet var en "lett"-konstruktion produsert av sveisa platedeler, som var skrudd fast på bånnplata Bakluka stammer fra VW Transporter, frontlykter fra VW 1500, Type 3. Bilen har forøvrig skyvedører på begge sider. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg