Omegamannen Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Kan jo kaste den inn her.hvis noen har noen bedre ider en meg. I går når jeg fyrte opp bilen fikk jeg motorlampe den slo seg av ettervært,dette har sjedd før,så 1 gang er greit men og i går natt når jeg skulle kjøre hjem kom den også på.men bilen går like pent ingen feil med den. Kan dette være en glapp i en sensor,/føler eller noe sånt?eller en deffekt senor? Motor går helt likt ingen feil med den.:shake Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Stor mulighet for veivaksel føler.. Min blinket en gang, også gikk det en stund til så stoppa bilen. Ble vond og strate. Bytte føler, motor go som ny.. he he Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Hei. prøv denne siden, og les av kodene som er lagret i motorstyringen. http://topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Stor mulighet for veivaksel føler..Min blinket en gang, også gikk det en stund til så stoppa bilen. Ble vond og strate. Bytte føler, motor go som ny.. he he Har akkurat byttet veivfølern på den da:) følge med litt hehe ;):cool: Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Her er grunnen til at de fleste sier x25xe er drit motor Bosch Motronic Code Chart: Code: Item: Fault: 12 Initiation of diagnosis. n/a 13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit. 14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage 15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage 16 Knock sensor 1 No change in voltage 17 Knock sensor 2 No change in voltage 18 Knock control unit No signal, Engine Control Unit (ECU) fault 19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal 21 Throttle position sensor High voltage 22 Throttle position sensor Low voltage 23 Knock sensor module n/a 24 Vehicle speed sensor (VSS) No signal 25 Injector valve 1 High voltage 26 Injector valve 2 High voltage 27 Injector valve 3 High voltage 28 Injector valve 4 High voltage 28 Fuel pump relay Low voltage 29 Injector valve 5 High voltage 31 Engine RPM signal (crankshaft sensor) No signal 32 Injector valve 6 High voltage 32 Fuel pump relay High voltage 33 Inlet manifold pressure sensor Voltage too high 34 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Voltage too high 34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage 35 Idle Speed Control Valve (ISCV) Poor or no idle speed control 36 Incorrect RON/Octane setting Damaged RON plug or bad connection. 37 Engine self-diagnosis (fault code light) Low voltage 38 Oxygen sensor Voltage low (1990 model year on) 39 Oxygen sensor Voltage high (1990 model year on) 41 Vehicle speed sensor (VSS) Low voltage 41 1 gear ident switch (C20LET systems) Low voltage 41 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8/XEV systems) High voltage 42 Vehicle speed sensor (VSS) High voltage 42 1 gear ident switch (C20LET systems) High voltage 42 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) High voltage 43 Linear EGR system (XEV systems) Faulty 44 Oxygen sensor Air/fuel mixture too lean (weak) 45 Oxygen sensor Air/fuel mixture too rich 46 Air pump relay High voltage 47 Air pump relay Low voltage 47 Linear EGR Position (XEV systems) Faulty 48 Battery voltage Low voltage 49 Battery voltage High voltage 51 ECU Programmable memory PROM error, hardware failure 52 Engine check light; final stage (fault code light) High voltage 53 Fuel pump relay Low voltage 54 Fuel pump relay High voltage 55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU) 56 Idle Speed Control Valve (ISCV) Short to earth 57 Idle Speed Control Valve (ISCV) Interruption 59 Inlet manifold valve 1 Low voltage 61 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) Low voltage 62 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) High voltage 63 Inlet manifold valve 1 High voltage 63 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) Low voltage 64 EST Line coil cylinder 1&4 (M2.8 / XEV systems) Low voltage 65 Carbon Monoxide (CO) potentiometer Low voltage 66 Carbon Monoxide (CO) potentiometer High voltage 67 Throttle valve switch - idle position switch Low voltage - switch not opening 68 Throttle Switch (TS) - idle contact Idle switch not opening 69 Air Temperature Sensor (ATS) Low voltage 71 Air Temperature Sensor (ATS) High voltage 72 Throttle Switch (TS) - full load contact High voltage - Full load switch not running 73 Air Flow Sensor (AFS) Low voltage 74 Air Flow Sensor (AFS) High voltage 75 Transmission switch - torque control Low voltage 76 Automatic Transmission (AT) torque control Engaged long, ignition retard long 79 Traction control unit Incorrect ignition/injector cut-off 81 Injector valve 1 Low voltage 82 Injector valve 2 Low voltage 83 Injector valve 3 Low voltage 84 Injector valve 4 Low voltage 85 Injector valve 5 Low voltage 86 Injector valve 6 Low voltage 87 Air Conditioning (AC) cut off relay Low voltage 88 Air Conditioning (AC) cut off relay High voltage 89 Oxygen sensor heater Low voltage 91 Oxygen sensor heater High voltage 92 Camshaft sensor failure (XEV systems) Faulty 93 Hall Effect Switch (HES) Low voltage 94 Hall Effect Switch (HES) High voltage 95 Hot start valve Low voltage 96 Hot start valve High voltage 97 Traction control unit - ignition/injection cut off Incorrect signal - high voltage 98 Oxygen sensor Open circuit, wiring break 99 Code unknown n/a 113 Turbo boost control Boost presure high, out of range 114 Idle boost valve Above upper limit 115 Full boost pressure Below lower limit 116 Boost pressure Above upper limit 117 Wastegate valve Low voltage 118 Wastegate valve High voltage 121 Oxygen sensor 2 Lean exhaust, weak mixture 122 Oxygen sensor 2 Rich mixture/exhaust 123 Inlet manifold valve 1 Blocked 124 Inlet manifold valve 2 Blocked 132 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Incorrect signal 133 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 High voltage 134 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 Low voltage 135 'Check engine' lamp (fault code lamp) Low voltage 136 Engine Control Unit (ECU) n/a 137 Engine Control Unit (ECU) box High temperature 141 Secondary air pump Not enough air 142 Secondary air pump Air without pump 143 Immobiliser function in ECU No or incorrect signal 144 No immobiliser signal recived Faulty unit or break in wiring 145 Incorrect immobiliser signal received Faulty unit or break in wiring Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Hva slags grunn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Hva slags grunn? Mye elektriske komponenter ,følere diverse, en veldig elektronisk motor. mye kan gå galt. men men ;) jeg fiksa feilen min i går:) motorlampen er borte:assman deiligt. var bare luftmasse målern som hadde detti litt ut.det kan forklare også at den litt ujevnt:) men er det frisk som en fisk igjen ;):driving Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Mya av feilkodene er "dobble" (high & low V etc). Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Det er jo ikke noe særlig flere elektriske komponenter på denne i forhold til andre motorer som er produsert i samme tidsperiode? Bortsett fra såklart ett par ekstra dyser og litt større coil, og att det ikke er variabel innsugslengde på så mange motorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Jo x25xe er i bunn og grunn en veldig komplisert motor. Denne infoen har jeg fått fra en som har jobbet på opel i 26år.han har 2 omegar. Og han kan sine saker!;) Har hørt at 2.6l v6 du får i omega b2 er en mye "enklere" motor. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Komplisert, tja.. Det er mye som er tungvint å skrue på osv... Men så mange flere el. komponenter, nei.. Men gidder ikke diskutere..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Jo diskutere ;) hehe ja er noe herk og skru på.bare og skifte plugger på den første gang var litt forskrekkende ;)hehe.¨¨ men er egentligt ikke så drit og skru på synes jeg ;) har jo blitt en vane så er kjent. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Men greie motorer når de fungerer:) Enige?;) har du skiftet termostat enda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 termostat har holdt en så lenge men vi får se hva som skjer på rudskogen til helga.hvis jeg får kjørt noen runder der hehe ;) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.