Gå til innhold

klimaanlegg i 9000 fra 1986

Ranger emnet


yeepzi

Anbefalte innlegg

hei noen som vet om d går ann å skru av klimaanlegge??

 

når jeg starter bilen fyre han det opp på topp!! irriteranes!! og det står jo og surre uansett! går det ikke ann å skru av vifta i det hele tatt?? :(

 

syns det virker litt rart!!

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker litt rart, men slik var det faktisk... Det er jo ikke no vits å skru det av egentlig!? Men skal ma ha av ac (spiser 40 gamp virker det som) eller bare spare coupevifta litt blir man skuffa. De lurte inn en av bryter etter hvert, men ikke på 80-tallet.

 

De har jo heller ingen tappeplugg på girkassa, fordi man ikke trengte bytte olje på den noen gang mente Saab. Men de kom med det også etter hvert...

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
er det sånn på deres biler å at klimaanlegge starter på fult??

 

min gjør det! faen så irriterende.. hver gang blir ørene sprengt av trykket og irritasjonen vokser for hver gang xD

starter som regel på 20 grader eller det jeg setter den på(huser ikke med gradene) men vifta går rett til max uansett hva den stod på før :p

Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt gammel tråd dette da men..

 

På min starter den også på fullt, men dette skal da være sånn såvidt jeg vet. Er for å få temperaturen kjappest mulig opp/ned til det den er stilt inn på. For å slå av klimakompressoren setter man anlegget til ECON.

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår