Gå til innhold

toyota supra non turbo.

Ranger emnet

xanakor

Anbefalte innlegg

nå er jo supra en små feit bil, og det er jo som regel de hyltrimmede turbo supraene man hører om.

men er non turboen så ille? er den "død" i aks og mellom register, toppfart er jo uvesentlig her i norge ifølge meg ialfall.

sitter å ser på de for tiden å d skal jo gå bra å få en supra non turbo fra 1993-1995 på norske skilt fra 150000-200000.

noen som har erfaringer med non turboen? jeg har bare vært borti turbo så er litt vanskilig for meg å si noe om den.

håper noen kan si meg noe om disse!

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant et innlegg fra et motormagasin.

en annen overraskelse var en Supra uten turbo, som vi var sikker på at skulle bli som en daff Lada etter disse andre værstingene. Men en 3,0 liters hissig motor på 225 hester og nesten 300 Nm blir dette ingen sinke. Bånndraget er mer enn godt nok til å legge igjen litt dekkstøv for å si det på den måten...

Dessuten er denne bilen helt nydelig å kjøre, både hva kraft og egenskaper angår. Denne motoren skal visstnok være sterkere bygget opp enn turbomotoren, og brukes derfor ofte til værstinger som får ettermontert turbo.

0-100 er litt uklart, men et sted rundt 7 sekunder burde du klare det på uten for mye hjulspinn.

Ellers kan det jo nevnes for cruise-typen at mye utstyr kom som standard, blant annet aircondition og elektriske vinduer og seter...

- 2002 Toyota Celica T-sport

- 1993 Mercedes 190E

x 2002 "Lotus" Speedster

x 1999 Nissan 200sx Z-edition

x 2000 Toyota Celica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje noen fare for å bli "sett ned på" av folk når de finner ut at det ikke er en turboutgave? Jeg ser for meg at folk flest øyeblikkelig tenker "turbomonster" når de ser en Mk. IV, og kanskje føler seg snytt når de finner ut at det ikke er en fullverdig JZA80?

Man driter da vel i om eieren av bilen ved siden av føler seg snytt vel?! :D

For å være helt ærlig skjønner jeg ikke at det ikke blir importert fler NA'er...da dette er en MEGET kompetent bil...med nok motor til å flise det mest annet i samme klasse :) Den har, slik jeg ser det, bare EN feil...og det er at den kommer i skyggen av storebror TT...

Foresten...fullverdig JZA80? :) NA'en heter JZA-80 den også da...

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten...fullverdig JZA80? :) NA'en heter JZA-80 den også da...

Whoops, min feil. Viser hva jeg vet om Toyota :p

Forøvrig enig i at man kanskje ikke burde bry seg så mye om hva naboen snyter og mener; det er jo ens egen bil og at man selv er fornøyd med den er kanskje alt som spiller noen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider