high octane Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Kjøper den der jeg, du har fått PM. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 skurk: har sletta inbox nå.:) Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Kanskje greit med en liten antydning til hvor i landet motoren befinner seg? Gamle volvoer + diesel har aldri vært noen suksess, derfor får man som oftest kastet en slik motor etter seg. Vel å merke ikke 940diesel'n, men fra 740 og 240 går dem for nesten ingen ting. Noe av grunnen er vel de mange havariene de motorene har hatt. Er ikke noe god motor i forhold til rødblokkene til volvo. Men økonomien er absolutt tilstede!!! Dem går ekstremt billig ved rett justering av diselpumpa. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterad Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 6000kr for alt dette er faktisk billig, meget billig mener nå jeg. Disse motorene får du IKKE slengt etter deg, altså de med turbo på. Sugedieselen D24 er dog ikke så mye verdt og ettertraktet. Men de kom bare i 240 og 740. D24T er kun med turbo, ikke IC. Levert kun i 740. D24TIC ble levert i 760 og 940, ikke i 740. Motorene går bra, de har et godt dreimoment, man kan ikke sammenlikne hester mellom bensin og dieselmotor. Det finnes ikke noe elektronikkstyring på motoren, så her kan du justere pumpe og turbotrykk så mye du vil. Motorene er meget sårbare for varmgang, og toppene på motorene sprekker da for et godt ord. Så det er viktig å ha kjølesystemet i motoren i god stand. Ellers er det regrem og vannpumpebytte som de fleste VW 5 og 6 cyl dieseler har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 petterd: Du som har så mye peil på disse motorene, kan du si meg hva som skjer, hvis reg-reima ryker? På rødblokkene, så skjer det ikke en dritt(dvs: bare sette på ny, og start og kjør...) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiantangen Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 petterd: Du som har så mye peil på disse motorene, kan du si meg hva som skjer, hvis reg-reima ryker? På rødblokkene, så skjer det ikke en dritt(dvs: bare sette på ny, og start og kjør...) Hvis reg_reima ryker på disse motorene så finner du kammen i 3 deler i toppen. Så da kan du kaste motoren! Det er derfor veldig viktig å bytte reg-reima når den skal byttes. Det anbefales å bytte vannpumpa hver gang reg-reima byttes også så man slipper å justere opp alt igjen ved evet. vannpumpehavari. Vannpumpa strammer opp reg-reima. hilsen Stian T Siter Tidligere brukernavn var Volvo940tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterad Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Hvis reg_reima ryker på disse motorene så finner du kammen i 3 deler i toppen. Så da kan du kaste motoren! Det er derfor veldig viktig å bytte reg-reima når den skal byttes. Det anbefales å bytte vannpumpa hver gang reg-reima byttes også så man slipper å justere opp alt igjen ved evet. vannpumpehavari. Vannpumpa strammer opp reg-reima. hilsen Stian T Ryker registerremma får du et topphavari, og varierende skader i blokka. Omfanget er litt forskjellig i forhold til når det skjer, og på hvilket turtall. Men generellt blir skadene omfattende. Det er imidlertid sjelden selve remma ryker av at den blir utmattet av seg selv. Det er som oftest vannpumpa som er synderen til havari. Lager i vannpumpa går i stykker eller går seg skjevt og la løper ikke remma riktig lenger og den begyner å vandre, enten inn mot blokka hvor remma spiser seg opp mot kantene. Eller utover hvor den spiser seg gjennom dekselet og går av. Ellers kan vann lekke ut ved dårlig vannpumpe, som svekker remma. Og selvfølgelig kan det lekke ut olje ved simringene på veiv og kam, som svekker remma betydelig. Disse simringene koster minimalt, så jeg anbefaler å se over disse og bytte ved selv den minste tvil. Minst ved annenhver rembytte. Dieselrem skal også byttes samtidig med registerrem. Derimot skjer det ingenting om den remma ryker av, da bare stopper motoren fordi den ikke får diesel sprutet riktig. Om jeg ikke husker helt feil nå er vel intervall for bytte ved 80.000km. Jeg har hørt om remmer/pumper som har røket ved 60, og andre som har holdt til over 200.000km sammenhengende. Dog er ikke byttet helt det samme som på B230 da. Ikke like kjapt og enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.