Gå til innhold

Kjøpe nytt komp. sett.

Ranger emnet

Kristian_Z3

Anbefalte innlegg

Tiden har kommet for og skaffe seg nytt komp. sett. Vet dere om et sted i Oslo området hvor jeg kan høre på focal? Skal ikke bruke så altfor mye penger denne gangen så jeg har sett meg ut focal 130A1 eller 130V1. Viss dere har noen andre forslag så kom med dem.

De skal stå i en Bmw Z3. Hører på det meste av musikk. Ute etter en høytaler som spiller høyt, men også pent til 1500 - 1800kr.

Pioneer 8600, Focal 165v2, Soundstream vgw 10, Alpine V12 og SoundMagus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden har kommet for og skaffe seg nytt komp. sett. Vet dere om et sted i Oslo området hvor jeg kan høre på focal? Skal ikke bruke så altfor mye penger denne gangen så jeg har sett meg ut focal 130A1 eller 130V1. Viss dere har noen andre forslag så kom med dem.

De skal stå i en Bmw Z3. Hører på det meste av musikk. Ute etter en høytaler som spiller høyt, men også pent til 1500 - 1800kr.

tøm PM boksen din:) får ikke svart deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det 6,5" istedet for 5,25 på meg. Noen som har hørt 165A1 opp mot 165V2? Stor forskjell på disse?

Mulig diskanten er litt snillere på A1.

Bare hørt litt på A1, men det virker meget bra til prisen.

V2 har nok en litt bedre mellomtone/midbass, for den er bra!

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har V2 veldig skrikete diskant? Får ikke hørt på settet før jeg kjøper det så fint om dere kunne delt litt erfaringer.

Kommer an på hvordan det monteres og justeres.

Ikke kjøp høyttalere uten å ha hørt de ;)

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har V2 veldig skrikete diskant? Får ikke hørt på settet før jeg kjøper det så fint om dere kunne delt litt erfaringer.

Du har Audun Hoff http://www.soundpeople.no i Drammen

Og du har Steinar på bugboys i Fredrikstad.Flink kar.Tlf 69315600.

Disse to har demovegger med Spirit of Sound.Creme de la freche.FOCAL...m'm

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskanten kan justeres. 130A1 og 165A1 har 3 nivå. På 165V2 kan både diskant og mellomtonen justeres. Så kan nok tilpasses brukeren.

Vurderte 130A1 og 130V1 lenge her selv, men valget falt til slutt på Peerless Definition D5, mest fordi jeg skulle ha 2*4.0mm skjermet Supra Linc fra eltek også og gadd ikke handle flere steder. Var mye bra rundt 1500 så klarte jo aldri bestemme meg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monteres de riktig spiller de flott .

Har ikke det problemet i noen av bilene jeg har montert i .

Mvh

Ja, det er det med monteringen jeg er litt redd for, trenger litt hjelp der. For tror hullet må utvides 1 cm for at elementet skal passe.. Og har aldri drevet med noe sånt før..

Er det noen i Oslo området som har noen av de Komp. settene som er nevnt innstalert i bilen sin, som har lyst til å gi meg en liten demo?

Pioneer 8600, Focal 165v2, Soundstream vgw 10, Alpine V12 og SoundMagus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har Steinar på bugboys i Fredrikstad.Flink kar.Tlf 69315600.

freche.FOCAL...m'm

Denne karen og denne veggen kan absolutt anbefalles.

Meget hyggelig kar det der, anbefalles absolutt å ta turen dit :).

Du finner dem rimelig enkelt langs veien, ta av mot råde og kjør "bakveien" inn mot fr.stad. Ligger på høyre hånd et stykke nedover ved siden av en hydro-texaco. Fine veier for en BMW ;)

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider