Gå til innhold

Tid..

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

til sammenligning er den jobben der vanligvis gjort på ca 1-1.5 time med vanlig jobbing.. dog med løftebukk..

hva knota du så fælt med siden du brukte så lang tid??

Iflg. Autodata skal dette ta ca 3 timer...

trang styring i veivakselen..

mye makk å løfte girkassen opp når jeg ligger på gulvet..

trangt..

spakstell, litt dill der.

for små hull til skruer i mellomaksling bak så måtte borre opp

igjen, trangt (spes. skruene mellom clutchus og motor)

tilrettelegging og opprydding (finne bukker, flytte trucker, få bilen opp på bukker osv..)

røykepauser, fiksa litt på eksosanlegget.. finne bolter til mellomaksling (langt å gå inne på jobben midt på natta..)

pluss at jeg utallige ganger har lagt meg under og komt meg opp igjen for å finne verktøy, håndtere jekk osv.. fan te bal når man er aleine..

skulle greidd det en del raskere med løftebukk da.. hadde blandt annet kunnet trillet bakhjulene for å komme til skruene på mellomaksling (sto på kjøreopp på bukker både framme og bak, jekka bilen opp på de bak.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. drivverket mitt var en smule utslitt da, mellomakslingens midtre kryss hang sammen på 2 kryss. de to andre var nesten ikke mer igjen av. friksjonsdelen på trykkplata hadde delt seg i tre biter. fikk det ene i fanget når jeg skrudde av. lamellen hadde helt klart sett sine beste dager... overdrivekassen sleit voldsomt med å komme seg i 5.gir (oljepumpe utslitt) kontakten til ryggelys og 4.gir virka bare sånn av og til når girkassen følte for det. alt var egentlig helt utslitt..

Nye M47girkassen er som en drøm. utmerket clutchfølelse og girkassen girer som om den skulle vert ny :D og ingen ulyder fra drivverk lenger. så det var jo verdt alt strevet.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider