nnnneh Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Uff.. skifta girkasse, clutch og mellomaksling på bilen min i går kveld/natt.. låg riktignok på gulvet med bilen på noen små bukker og var aleine.. men syns kanskje at 6-7timer var litt vel lenge.. selv om det er mye småplukk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 gratulerer.. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 var ganske lang tid du brukte ja.. men er som sagt ekkelt å få oppi girkassen når man ikke er to personer som holder på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 er jo ikke SÅ gale da om du har gjort det aleine!? tipper jeg hadde brukt lenger tid om jeg gjor alt aleine for å si det sånn!;) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 til sammenligning er den jobben der vanligvis gjort på ca 1-1.5 time med vanlig jobbing.. dog med løftebukk.. hva knota du så fælt med siden du brukte så lang tid?? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 kommer jo litt an på om du har gjort det 15ganger før og har som du sier bukk og alt er bare smokk smokk, eller om det er første gangen og han må "føle" seg litt fram..riktignok er jo jo stort sett bolt off bolt on, men uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 til sammenligning er den jobben der vanligvis gjort på ca 1-1.5 time med vanlig jobbing.. dog med løftebukk.. hva knota du så fælt med siden du brukte så lang tid?? Iflg. Autodata skal dette ta ca 3 timer... trang styring i veivakselen.. mye makk å løfte girkassen opp når jeg ligger på gulvet.. trangt.. spakstell, litt dill der. for små hull til skruer i mellomaksling bak så måtte borre opp igjen, trangt (spes. skruene mellom clutchus og motor) tilrettelegging og opprydding (finne bukker, flytte trucker, få bilen opp på bukker osv..) røykepauser, fiksa litt på eksosanlegget.. finne bolter til mellomaksling (langt å gå inne på jobben midt på natta..) pluss at jeg utallige ganger har lagt meg under og komt meg opp igjen for å finne verktøy, håndtere jekk osv.. fan te bal når man er aleine.. skulle greidd det en del raskere med løftebukk da.. hadde blandt annet kunnet trillet bakhjulene for å komme til skruene på mellomaksling (sto på kjøreopp på bukker både framme og bak, jekka bilen opp på de bak.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 ja ja :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 hehe.. drivverket mitt var en smule utslitt da, mellomakslingens midtre kryss hang sammen på 2 kryss. de to andre var nesten ikke mer igjen av. friksjonsdelen på trykkplata hadde delt seg i tre biter. fikk det ene i fanget når jeg skrudde av. lamellen hadde helt klart sett sine beste dager... overdrivekassen sleit voldsomt med å komme seg i 5.gir (oljepumpe utslitt) kontakten til ryggelys og 4.gir virka bare sånn av og til når girkassen følte for det. alt var egentlig helt utslitt.. Nye M47girkassen er som en drøm. utmerket clutchfølelse og girkassen girer som om den skulle vert ny :D og ingen ulyder fra drivverk lenger. så det var jo verdt alt strevet.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 ja det var det heilt sikkert:) Gruer meg til eg skal ha inn m46 kassa mi...men men skal nokk få det til, er det ikkje et j***** dritt å løyse dei øverste boltane som er mellom gearkasse og motor da? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 den aller øverste på motoren min var heldigvis ikke der.. og har ingen planer om å sette i en heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Lett som bare det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Lang forlenger(e), så tar man den bolten uten problemer. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 drit i hvor lang tid det tar, bare det fungerer etter jobben er ferdig så er det vel greit da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 tror jeg brukte ca en time sist jeg bytta clutch :P selvsagt med løftebukk ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg