Gå til innhold

Hifonic: Fiat Punto: prosjekt mer lyd

Ranger emnet


Hifonic

Anbefalte innlegg

hva var det som gjorde at det kuttet ? hehe tviler ikke :)

Bestilte foresten Helix 1000.2;)

 

Spilleren klarte ikke å levere nok strøm på remoten til begge forsterkerne. Egentlig merkelig at det kuttet når man ga på skikkelig da.. Menmen, nå er det i fiks igjen.

 

Ikke dumt valg, mye power i den forsterkeren!

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil ha tips til mellomtoner i 3" eller kompakt 4" størrelse. Skal mest sannsynlig monteres der diskantene sitter originalt. Ganske begrenset plass..

 

Skal spille sammen med DLS iridium diskanter og enten DLS magnesium eller kicker ssmb8 midbasser.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morel CDM54 ;) Meget god spredning på de og bygger svært lite i dybden.

 

Har sett litt på de ja.. Men vet ikke helt om jeg vil ha dome, og om jeg skal ha det så skal jeg ha DLS der også. Kanskje best å gå for dome når man uansett ikke får noe særlig rom bak elementet?

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på de ja.. Men vet ikke helt om jeg vil ha dome, og om jeg skal ha det så skal jeg ha DLS der også. Kanskje best å gå for dome når man uansett ikke får noe særlig rom bak elementet?

 

Den domen har mange fordeler: den er liten, god spredning og bygger lite i dybden. Morel har jo laget endel for DLS vet jeg og ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den domen har mange fordeler: den er liten, god spredning og bygger lite i dybden. Morel har jo laget endel for DLS vet jeg og ;)

 

Jepp, vet :) Men de domene jeg har hørt har ikke hatt den snerten litt nedover som jeg gjerne vil ha.

 

Ja, tror også morel har lært bort en god del til DLS ved å produsere elementer for dem.

 

Har lyst å kjøpe Phoenix Gold XS6600 som forsterker til frontsettet.. Noen som har erfaringer?

 

Bestilte akkurat justerbart senkesett :D lei av å kjøre traktor ;)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vet :) Men de domene jeg har hørt har ikke hatt den snerten litt nedover som jeg gjerne vil ha.

 

Ja, tror også morel har lært bort en god del til DLS ved å produsere elementer for dem.

 

Har lyst å kjøpe Phoenix Gold XS6600 som forsterker til frontsettet.. Noen som har erfaringer?

 

Bestilte akkurat justerbart senkesett :D lei av å kjøre traktor ;)

 

Skjønner hva du mener :)

 

Grattis med senking... er ikke så dumt det ;) Hvor mange mm ble det?

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener :)

 

Grattis med senking... er ikke så dumt det ;) Hvor mange mm ble det?

 

Veel, det kan senkes 65mm "lovlig", men jeg kommer nok til å skru ned en del mer enn det :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo knall ut dette :) Virker som det spiller høyt "nok" ihvertfall :D Og det er bra at noen som spiller grisehøyt prioriterer god lyd i front også.

 

Men lei av å kjøre traktor? Da kjører du ikke bra nok traktor ;) Lykke til videre!

 

Er jo god lyd som er viktigst da :) Har overrasket mange med lyden i kassa jeg har nå. ;) Så tror egentlig den holder lenge om jeg deler den lavt og bratt.

 

Haha, mulig det med traktor stemmer :D Takker!

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vet :) Men de domene jeg har hørt har ikke hatt den snerten litt nedover som jeg gjerne vil ha.

 

Skal du ha snert OG dome, er det nok ATC som er tingen ;) Ellers er det nok "vanlige" elementer som gjelder ja. Frekvensrespons nedover er en ting, membranareale, nivå og "trøkk" er noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ting blir litt utsatt nå.. Har akkurat trillet hjem bilen for hånd pga gåen clutch.. Og sikkert noe mer. Lyden som kom var IKKE pen.

 

Fint jeg kjøpte 4 nye dekk i går..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig :( Sjekk Mekonomen, Krogslund, Shop4parts.co.uk osv før du sjekker hos Fiat. Hvis ikke får du sannsynligvis utgifter til dobbel bypass også på toppen av det hele :p

 

Veeel, det positive her er at jeg har ny clutch liggende i kjelleren :)

Må vel tidlig opp i morgen å demontere litt før jobb..

Spørs om jeg har kunnskaper nok til å bytte clutch på gårdsplassen alene, men lov å prøve :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår