DarkFame Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Bilen trekker dårlig (ujevnt, luggete) med en gang du kommer opp litt i turtall. Dette skjer når du skal akselerere eller kjøre opp bakker i alle gir. Den går litt ujevnt på tomgang (ligger som regel i litt for lavt turtall enn hva som er normalt). Hva kan være årsaken til dette? Hva er typisk feil for denne typen symptom? Defekt bensinpumpe? Hull i vakuumslange®? Jeg har prøvd å bytte tennplugger for å se om en eller flere plugger ga dårlig tenning. Ingen bedring, har ikke fått byttet tennpluggkabler, kan det være fremdeles være kontaktproblem? Jeg har sjekket at alle tennpluggene tenner. Fordelerlokket så tørt og fint ut, muligens litt svart på kontaktpunktene (men det er vel ikke uvanlig?). Dette er en Golf2 1.6L 88 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 golf gassere er vel ikke direkte bra? kan være den? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfDriver Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 burde prøve å bytte tennplugg kabler. var problemet på min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momocorse Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 slik er det med min å..skal gi full gass..blir det et rykk så kommern seg.. pierburg forgassere suger. Siter Golf 1,6 83mod (Prosjekt) x- Audi A4 98mod 1,8 20v x- Golf 3dørs 87mod (festbil) :P x- Golf 4dørs 86mod rustdødn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 indeed Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwboy Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 sjekket om det er rift i membranen mellom gasser og innsug? Akkurat byttet ett sånn selv. Mitt var helt ødelagt... Fåes til en billig penge på Biltema. Siter VW Golf IV GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Guys. Ikke heng ut pierburg så fælt da :P hehe Dahles Auto. En mekaniker visste godt hva "syndromet" var. Han fortalte meg også at det ikke alltid stemmer. Eller, som regel stemmer det ikke at det er forgasseren sin feil. På min 1.6cl har jeg 2stk vakumslanger som går inn på venstre side av luftfilterboksen (dersom du står foran bilen, og titter inn i motoren). Han dro begge vakumslangene ut av boksen og "koblet" de sammen. Etter dette ble syndromet mitt borte. Det gjelder -10 - +10 grader, tåke, regn osv osv. Sørg for å bytte tennkabler, ihvertfall tennhettene. 4 hetter er som regel dyrere enn nye kabler, så sier seg selv hva man kjøper :P Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Min g2 lugger når man slipper opp pedalen helt. Noen som har no forslag på hva det kan være? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Ole-H: modell? lugging når du slipper pedalen helt, kan ofte være pga bensinleveranse etc Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Ole-H: modell? lugging når du slipper pedalen helt, kan ofte være pga bensinleveranse etc 90 gti 8v. Rykker til med en gang jeg gir gass også. Den har ikke vært slik før. Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 kan være og mistenke luftmengdemåleren (plata inni luftfilter boksen) eller bensinpumpe som ikke henger helt med pga lav spenning Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Er vist et golf syndrom detta, min lugger litt når jeg gir på orntelig. Men det er bare så vitt jeg rekker og merke det, før den kommer seg igjen, Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aedron Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 På min 1.6cl har jeg 2stk vakumslanger som går inn på venstre side av luftfilterboksen (dersom du står foran bilen, og titter inn i motoren). Han dro begge vakumslangene ut av boksen og "koblet" de sammen. Det er vel ikke de to veldig tynne blanke røra som skal kobles i sammen? Siter - 00 Audi A4 - 86 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 vis de to går inn på luftfilterboksen så er det de! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Det er vel ikke de to veldig tynne blanke røra som skal kobles i sammen? ja er nok de to ja. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg