DaButcher Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 er dette senkesettet med dempere... må bare spørre... i så fall er det olje eller gass dempere. et senkesett med dempere koster nok 6000+++ Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bronco Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Senka min 245 40/40 skifta stabstag fremme og bak justerte camber til -1 og 0 i spissing, sliter ikke dekkene skjevt. Dette fungerer meget bra for meg på vestlandet. Jeg bruker bilen som familie bil så jeg har ikke gått for såveldig stive dempere. Har kjøpt alt hos Volvo forhandler Rsport deler, koster ikke sjorta. Stabstag 1600 fjærer 2500 dempere alt etter hva du ønsker forstillings justering fra ca 700 og oppover etter hvilket verksted som blir brukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Senka min 245 40/40 skifta stabstag fremme og bak justerte camber til -1 og 0 i spissing, sliter ikke dekkene skjevt. Dette fungerer meget bra for meg på vestlandet. Jeg bruker bilen som familie bil så jeg har ikke gått for såveldig stive dempere. Har kjøpt alt hos Volvo forhandler Rsport deler, koster ikke sjorta. Stabstag 1600 fjærer 2500 dempere alt etter hva du ønsker forstillings justering fra ca 700 og oppover etter hvilket verksted som blir brukt. Hvilken deler er R-sport deler? Er det mulig å få tak i dem enda da? :/ Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bronco Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Rsport er Volvo`s ekstra utstyr som er litt "sportslig" Det er noen av Rsport settene som ikke er og få tak i lenger. Men kan kjøpe delene enkelt vis. Det er 2 fjærsett som kan kjøpes enda begge senker ca 40/40 såvit jeg husker. Sette med rsport demperene selges ikke lenger etter hva jeg fant ut da jeg senka bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Rsport er Volvo`s ekstra utstyr som er litt "sportslig" Det er noen av Rsport settene som ikke er og få tak i lenger. Men kan kjøpe delene enkelt vis. Det er 2 fjærsett som kan kjøpes enda begge senker ca 40/40 såvit jeg husker. Sette med rsport demperene selges ikke lenger etter hva jeg fant ut da jeg senka bilen. Dvs. at man får tak i R-sport senkefjærer som er 40-40 ? Er dem no bedre en de lesjefjørs greine å slikt da ? Blir den noe lavere fremme? Hva koster dette til 240 om du vet det ? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bronco Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Det vet jeg ikke for jeg har bare prøvd Rsport selv. Men jeg har vært fornøyd med de 3 bilene jeg har hat dette på. Var faktisk best på 145 jeg hadde. Har kjørt 245 med dette i Bilslalom og kom på 2 plass i cupen så hel vekke kan de jo ikke være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Dvs. at man får tak i R-sport senkefjærer som er 40-40 ? Er dem no bedre en de lesjefjørs greine å slikt da ? Blir den noe lavere fremme? Hva koster dette til 240 om du vet det ? r-sport fjærer senker lik null.er vel 25mm de er oppgitt til? siste gang jeg var med å satte på r-sport fjærer på en 240 ble den høyere enn med de gammle orginalfjærene.og da snakker vi høy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bronco Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Er oppgit til 40mm. Bilen ble 40mm lavere har målt, og som sakt jeg er fornøyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 uten hjulstilling vil bilen din spise dekk og spore som fan.. :Pdet er rett og slett stilling av vinklene på hjulene fremme.. (Camber og Toe-in). Caster stillt på bærekuler. Jaok... men jeg mistenker at forstillinga trenger en justering.... Ratt er litt skjevt når jeg kjører rett fram.... Burde jeg ta å sjekke over bærekuler o.l. før jeg bestiller forstillingskontroll?? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Jaok... men jeg mistenker at forstillinga trenger en justering.... Ratt er litt skjevt når jeg kjører rett fram.... Burde jeg ta å sjekke over bærekuler o.l. før jeg bestiller forstillingskontroll?? om rattet er skjevt, skrur du det av og monterer det rett. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 om rattet er skjevt, skrur du det av og monterer det rett. Men det har blitt litt skjevt mens jeg har kjørt... så det har ikke noe å si? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Men det har blitt litt skjevt mens jeg har kjørt... så det har ikke noe å si? Jo..da er det noe som er skjeivt.. Må da ta hjulstilling.. Men er no bare til å kappe fjørene før du går inn på hjulstilling da, så slipper du det om en stund... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 uten hjulstilling vil bilen din spise dekk og spore som fan.. :Pdet er rett og slett stilling av vinklene på hjulene fremme.. (Camber og Toe-in). Caster stillt på bærekuler. Er som regel toe out på biler med bakhjulstrekk mener eg å huske.. Bilen blir hvertfall veldi overstyrt viss du har mye toe out..:driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg