Gå til innhold

Senking. Hva skal jeg gjøre..

Ranger emnet


haoarox

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Senka min 245 40/40 skifta stabstag fremme og bak justerte camber til -1 og 0 i spissing, sliter ikke dekkene skjevt. Dette fungerer meget bra for meg på vestlandet. Jeg bruker bilen som familie bil så jeg har ikke gått for såveldig stive dempere. Har kjøpt alt hos Volvo forhandler Rsport deler, koster ikke sjorta. Stabstag 1600 fjærer 2500 dempere alt etter hva du ønsker forstillings justering fra ca 700 og oppover etter hvilket verksted som blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senka min 245 40/40 skifta stabstag fremme og bak justerte camber til -1 og 0 i spissing, sliter ikke dekkene skjevt. Dette fungerer meget bra for meg på vestlandet. Jeg bruker bilen som familie bil så jeg har ikke gått for såveldig stive dempere. Har kjøpt alt hos Volvo forhandler Rsport deler, koster ikke sjorta. Stabstag 1600 fjærer 2500 dempere alt etter hva du ønsker forstillings justering fra ca 700 og oppover etter hvilket verksted som blir brukt.

 

Hvilken deler er R-sport deler?

 

Er det mulig å få tak i dem enda da? :/

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rsport er Volvo`s ekstra utstyr som er litt "sportslig"

Det er noen av Rsport settene som ikke er og få tak i lenger. Men kan kjøpe delene enkelt vis. Det er 2 fjærsett som kan kjøpes enda begge senker ca 40/40 såvit jeg husker. Sette med rsport demperene selges ikke lenger etter hva jeg fant ut da jeg senka bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rsport er Volvo`s ekstra utstyr som er litt "sportslig"

Det er noen av Rsport settene som ikke er og få tak i lenger. Men kan kjøpe delene enkelt vis. Det er 2 fjærsett som kan kjøpes enda begge senker ca 40/40 såvit jeg husker. Sette med rsport demperene selges ikke lenger etter hva jeg fant ut da jeg senka bilen.

 

Dvs. at man får tak i R-sport senkefjærer som er 40-40 ? Er dem no bedre en de lesjefjørs greine å slikt da ? Blir den noe lavere fremme? Hva koster dette til 240 om du vet det ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs. at man får tak i R-sport senkefjærer som er 40-40 ? Er dem no bedre en de lesjefjørs greine å slikt da ? Blir den noe lavere fremme? Hva koster dette til 240 om du vet det ?

 

r-sport fjærer senker lik null.er vel 25mm de er oppgitt til?

 

siste gang jeg var med å satte på r-sport fjærer på en 240 ble den høyere enn med de gammle orginalfjærene.og da snakker vi høy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten hjulstilling vil bilen din spise dekk og spore som fan.. :P

det er rett og slett stilling av vinklene på hjulene fremme.. (Camber og Toe-in).

 

Caster stillt på bærekuler.

 

Jaok... men jeg mistenker at forstillinga trenger en justering.... Ratt er litt skjevt når jeg kjører rett fram.... Burde jeg ta å sjekke over bærekuler o.l. før jeg bestiller forstillingskontroll??

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaok... men jeg mistenker at forstillinga trenger en justering.... Ratt er litt skjevt når jeg kjører rett fram.... Burde jeg ta å sjekke over bærekuler o.l. før jeg bestiller forstillingskontroll??

om rattet er skjevt, skrur du det av og monterer det rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har blitt litt skjevt mens jeg har kjørt... så det har ikke noe å si?

 

Jo..da er det noe som er skjeivt.. Må da ta hjulstilling..

Men er no bare til å kappe fjørene før du går inn på hjulstilling da, så slipper du det om en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten hjulstilling vil bilen din spise dekk og spore som fan.. :P

det er rett og slett stilling av vinklene på hjulene fremme.. (Camber og Toe-in).

 

Caster stillt på bærekuler.

 

Er som regel toe out på biler med bakhjulstrekk mener eg å huske..

Bilen blir hvertfall veldi overstyrt viss du har mye toe out..:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår