Gå til innhold

"Juksesenking"

Ranger emnet


Olaman

Anbefalte innlegg

Hvordan blir det å senke bilen med sånne billig-klemmer som du får kjøpt på bilextra og sånt?

Sånne klemmer du setter på fjærene og strammer til, koster 200 kroner for alle fjørene?

Jeg har kjøpt meg et sett, men for det første er jeg usikker på hvordan det blir å kjøre med, og for det andre er jeg usikker på hvordan jeg skal få dem på, for fjærene har større runder enn klemmene dekker, så jeg får dem ikke på!

For stort mellomrom mellom fjær-rundene kan du si..

 

Så jeg lurer -

 

*Er det noen som har prøvd å kjøre med slike klemmer?

 

*Er det noen som har tips til hvordan jeg skal få dem på?

 

 

 

Takker og bukker - Ola.

Some say a man is made out of mud, a poor man is made out of muscle and blood - Sixteen Tons - Johnny Cash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å få de på kan du bruke fjærklemmer som man bruker når man skal demontere støtdempere, fjærer osv. Du vet sikkert hva jeg mener. De er en del større enn de billigklemmene du skal ha på, så burde gå greit. Vet ikke hvordan det er å kjøre, men jeg hadde aldri giddet å ha de greiene på bilen. Det er sikkert like ulovlig som å kappe fjærene. Hehe!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke anbefalt å kjøre med slike, bedre å kjøpe skikkelig senkefjærer med en gang da! Jeg mener å ha lest ett sted at de klemmene du prater på er til bruk når du skal f.eks stille ut bilen og vil ha den litt lavere, men aldri mens bilen er i bruk på vei.

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva tror du skjer om du kjører fort i en dump, og dempern går i bunn sammen med fjøra?

 

 

pjoing sier det da:D så har du plutselig traktor høyde på ene sia kjerra:popcorn

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår